JO13-1 kampioen in hoofdklasse

Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

De JO13-1 is vandaag kampioen geworden in de hoofdklasse. Het team met 15 topspelers pakte in de najaarscompetitie nog ongeslagen het kampioenschap in de eerste klasse. Toen ging het allemaal vrij makkelijk, op één wedstrijd tegen Concordia na.

Het kampioenschap in de hoofdklasse mag gezien worden als een goede prestatie. Longa, Buurse, Winterswijk, ZZC, UNO, Bon Boys en VIOD zijn de tegenstanders waar de JO13-1 het maar liefst twee keer tegen op moest nemen.  Met succes, na 14 wedstrijden zijn 31 punten behaald, één meer dan concurrent Buurse. Met een doelsaldo van +25 (meeste voor van alle teams) en -13 (minste tegen van allemaal) mogen we ons dan ook de terechte kampioen noemen.

Vandaag was het een dag vol spanning. Een aantal leden van de staf was al om 7 uur op de club voor de voorbereidingen. De spelers waren er allemaal om 9 uur en de spanning was voelbaar. Eenmaal op het veld was de spanning al een stuk minder.

Vanaf het begin waren wij, in het oranje, de bovenliggende partij. Vele kansen werden gecreëerd waarbij Mick snoeihard de lat trof en Jonie de bal net naast tikte. Voor rust konden we wel de 1-0 scoren, doelpuntenmaker Tahsin. Ondanks alle spanning bleven we rustig voetballen en kwamen we tot heel veel kansen. FC Winterswijk was een ontzettend sportieve tegenstander.

Na rust gingen we door waar we gebleven waren, aanvallen, druk zetten en zorgen voor een extra doelpunt. Die kwam er ook, na 10 minuten weet Tahsin opnieuw het net te vinden. Ook de 3-0 valt nog door Mick.

Uitblinken in een kampioenswedstrijd, een uitblinkende Gijs, de verdediging met Julian, Eyup, Stijn, Siem en Kay stond als een huis en het middenveld was vandaag dynamisch, Joes, Lovis, Jasper en Kays gingen als de brandweer. Met een Jonie die op de brommer was vandaag, een Tahsin die scherp was en een Mick en Guus die zowel verdedigend als aanvallend arbeid leverden was er vandaag niet van ons te winnen. Helaas was Fenn er niet vandaag, maar ook hij is ontzettend belangrijk geweest in het behalen van het kampioenschap.

15 super gemotiveerde spelers hebben het opnieuw laten zien. Ze hebben het weer geweldig gedaan. Ze schrijven geschiedenis door het kampioenschap in de hoofdklasse te pakken! Die pakken ze ons niet meer af.

Volgende week spelen we om 10 uur op sportpark Nieuw Balveren in Nijmegen de bekerfinale tegen Stevo. We gaan er alles aan doen om de volgende prijs binnen te halen!

Wij maken herinneringen!