Een 10 voor het uitvoeren van de taken

Hoofdklasse (3e fase) 5

8 april 2023 12:00

S.J. Peters

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG

Vandaag mocht de JO13-1 van Terborg/Silvolde weer aan de bak in een lastige thuiswedstrijd tegen UNO’21. De heenwedstrijd hadden we met moeite met 1-gewonnen.

Helaas kon Stijn vandaag niet meedoen, de griep probeerde deze week ons centrale duo uit te schakelen. Ook Julian heeft deze week op de bank gelegen, maar kon gelukkig de griep op tijd verslaan. Centrale duo vs. de griep: 1-1. Op de training afgelopen maandag keken we terug op alle mooie momenten van het seizoen. Vanuit de staf kwam de vraag voor iedere speler om op het grote formulier het ‘’mooiste moment’’ van het seizoen te schrijven. Samen kwamen we tot de conclusie dat het er toch wel veel waren. De wedstrijd tegen Concordia is meermaals benoemd en ook het behaalde kampioenschap in de 1e klasse was een groot hoogtepunt. Aan ons als team de taak om nog meer mooie hoogtepunten te maken, met vandaag de eerste mogelijkheid.

De aftrap van de wedstrijd was iets verlaat, UNO was de tenues vergeten. Voor de wedstrijd was duidelijk dat we vandaag het een en ander gingen aanpassen. Een aantal spelers waaronder Jasper, Lovis en Eyup kregen een andere taak dan normaal. De grote vraag was: konden ze deze taak uitvoeren? Het antwoord is volmondig JA! Deze spelers hebben het vandaag tactisch geweldig gedaan. Een dikke 10! Naast deze uitblinkers was ook Kay vandaag erg scherp en speelde Julian alsof hij nooit ziek was geweest. Voorin was het niet altijd scherp. Voor rust hadden we een voorsprong van minimaal drie goals kunnen hebben. Echter, alleen Jonie scoorde.

In de tweede helft was het eigenlijk nog rommeliger. Dit kwam ook door bepaalde omzettingen van de tegenstander. Hierdoor kwamen we nauwelijks aan het voetballen. Toch kregen we opnieuw veel kansen, waarbij Mick de 2-0 binnen schoot. Verdedigend stond het vandaag als een huis en als UNO toch een keer gevaarlijk kon worden dan stond onze Gijs in de weg. Een echte teamprestatie, waarbij ook Fenn, Guus, Kays. Joes, Tahsin, Jonie en Siem de toegewezen taak geweldig uitvoerden.

Samen spelen als team, wat hebben ze het goed gedaan: 16 punten in de Hoofdklasse, op een gedeelde eerste plek. Wie had dat gedacht. Vanavond gaan we samen naar Vitesse tegen Go Ahead Eagles. De teambuilding gaat door!

Dinsdag spelen we de halve finale van de beker tegen Juliana. We trappen om 19.00 uur af in Malden en gaan vol voor de winst. Tot dan!