Alleen kun je niets, je doet het samen

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

Bon Boys JO13-1

Hoofdklasse (3e fase) 5

11 februari 2023 10:30

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG

Voor de JO13-1 loopt dit seizoen tot nu toe boven verwachting. Na de bekerwedstrijden in de 2e klasse bleek al snel dat dit niet het juiste niveau was. Vervolgens werden de 15 toppers ongeslagen kampioen van de 1e klasse en mag het nu uitkomen in de Hoofklasse. De kwartfinale van de beker is bereikt en de eerste wedstrijd in de hoofdklasse, vorige week uit tegen UNO’21 (de nummer 2 van de hoofdklasse in de najaars competitie) was ook succesvol met de eerste 3 punten als gevolg.

Vandaag leek het op voorhand allemaal wat moeilijker te worden. Kays was de gehele week ziek en helaas vandaag niet aanwezig, ook Guus trainde niet en had zich afgemeld, vervolgens was het ook nog onze Fenn (duimpje) die zich ziek moest melden en zaterdagochtend kwam daar ook nog Mick bij. Tot slot moest spits Tahsin het doen met een bezoekje aan de fysio deze week. Gelukkig speelde hij wel mee. Door de vele afmeldingen besloot Guus (na een klein beetje aandringen) toch op de bank plaats te nemen, wat een teamplayer! Verder konden we in de tweede helft beschikken over Noah van de JO11-1, waarvoor dank.

De wedstrijd tegen Bon Boys JO13-1 stond op het programma. De ploeg uit Haaksbergen kwam in het najaar uit in de divisie, een klasse boven de hoofdklasse en het leek dan ook een behoorlijke uitdaging om hiervan te kunnen winnen, vooral met een uitgedunde selectie. Niets bleek minder waar vandaag…

Vanaf minuut 1 was het vandaag duidelijk, Terborg/Silvolde JO13-1 ging niet verslagen worden. Wat een passie en inzet was te zien vanaf de aftrap waarbij het druk zetten met de gehele ploeg telkens weer genieten was. Het belangrijkste woord dat wij als staf hierbij kunnen bedenken is ENERGIE want dat zat er vandaag ontzettend veel in de ploeg.

Met meerdere goede aanvallen kon Jonie de bal voor de goal brengen, helaas konden de spelers is de 16 meter niet scoren. Toch was het voor rust 2 keer raak. Kay, onze gelegenheidsrechtsbuiten die deze taak vandaag geweldig invulde scoorde de 1-0. Het leek buitenspel maar de scheidsrechter zag goed dat de bal van een speler van Bon Boys kwam. De grens was het hier in eerste instantie absoluut niet mee eens, tot hij na de wedstrijden de beelden zag, gemaakt door Andre. Hierop was duidelijk te zien dat de scheidsrechter het juist had.

Nog voor rust kon ook spits Tahsin scoren, in de kleine ruimte maakte hij de bal goed vrij en schoot knap binnen. Een goede 2-0 voorsprong bij rust met een percentage van zeker 70 procent balbezit (volgens Opta sports data :P).

In de rust hamerde de staf op het scherp uit de kleedkamer komen. Het was duidelijk dat Bon Boys een flinke preek ging krijgen en met veel power de tweede helft in zou gaan.

Bij de start van de tweede helft bleek dit ook het geval. Bon Boys was 10 minuten de bovenliggende partij, waarbij vooral duidelijk te zien was dat de energie bij de thuisploeg minder was. Gelukkig konden we dit na de 10 verschrikkelijke minuten weer ombuigen. Vanaf toen was het eenrichtingsverkeer. Telkens als Bon Boys ook maar dacht de bal te kunnen krijgen was het weer Joes, Jasper, Lovis of Julian die op het middenveld kon veroveren. Als de bal iets verder doorschoot was het Stijn, Siem of Eyup die ingrepen en konden voorkomen dat de spitsen in balbezit kwamen.

Een uitblinkende Kay had alles gegeven en mocht na een verdienstelijke pot wisselen, het moment dat JO11-1 speler Noah zijn debuut bij de JO13-1 mocht maken. En wat deed hij dit ontzettend goed. Met goede acties, op het juiste moment de bal spelen en geweldig druk zetten liet hij zien over veel kwaliteit te beschikken en zorgde hij samen met de 10 andere toppers op het veld dat er nog ontzettend veel kansen werden gecreëerd.

Met vanuit het publiek en vanaf de bank vaak een OEI, AAH, NEE, WAT!! tot gevolg want vele kansen werden om zeep geholpen. Gelukkig kon Tahsin opnieuw scoren en schoot ook Jonie nog knap raak (hakje, lekker man)!

Een dik verdiende 4-0 overwinning met uitblinkers Noah en Kay. Het mooiste van alles, er staat een team de samen willen winnen, tot de laatste minuut doorgaat om te scoren en niet verslapt. We weten ook dat de eerste nederlaag steeds dichterbij komt. Maar ach, 6 punten in de hoofdklasse, die pakken ze ons zeker niet meer af!

Let op Rick en Wygle, de volgende wedstrijd staat pas op 4 maart gepland, genoeg tijd om nu in het weekend te klussen zodat jullie er in Doetinchem bij kunnen zijn.

Tot die tijd is het voor het team ook goed om allemaal uit te zieken, weer fit te worden en op de trainingen te werken aan de teambuilding en de teamtaken. We verwachten jullie allemaal op 4 maart om 11.30 uur in Doetinchem.