JO13-1 naar halve finale beker

Broekkant 39
6581AC
MALDEN

Na een goede poulefase van de beker en twee (nog betere) wedstrijden tegen ZZC’20 JO13-1 (1-0) en AVW’66 JO13-1 (3-3 winst na penalty’s) stond dinsdag 11 april de uitwedstrijd tegen Juliana’31 JO13-1 op het programma. De spelers genoten vandaag van een vrije dag, de staf moest rennen en vliegen om op tijd te komen voor vertrek. Roel en Chareld  gingen rechtstreeks en de rest, 15 fitte spelers, een aantal ouders en de overige staf vertrok om 17.00 uur vanaf sportpark de Munsterman. Een lange reis door het prachtige Duitsland zorgde ervoor dat we ruim op tijd aankwamen bij het sportpark van Juliana in Malden.

Vol vertrouwen na de goede wedstrijd van afgelopen zaterdag begonnen we aan de wedstrijd. Direct was het duidelijk dat wij de betere ploeg waren. Al na twee minuten lag de 0-1 in het net. Een goede voorzet van Jonie, een geweldige loopactie van Tahsin, met als gevolg dat Fenn de bal bij de tweede paal binnen kon schieten. BAM, JUICHEN, CONFETTI. Na de 0-1 zagen we een aantal prima aanvallen die Julian en Joes vaak inleidden. Een aantal kleine kansen werd gemist. Juliana was enkele keren licht dreigend in de counter, toch was het keer op keer Eyup die wist te verdedigen. Jasper en Kays vielen beide goed in en zorgden samen voor rust aan de bal. Vooral het verdedigende werk van Kays was te prijzen. Hij veroverde de bal meermaals en leverde deze goed in. Na een kwart wedstrijd dook Tahsin gevaarlijk op in de 16 meter. Hij schoot koelbloedig  de 0-2 binnen, een zeer belangrijke goal vandaag. Tot de rust hadden wij de overhand waarbij Juliana eigenlijk geen grote kansen kreeg.

Na rust kwam Juliana fel uit de kleedkamer. Het kreeg direct een grote kans door een slechte inspeelpass van achteruit. Gelukkig konden we samen voorkomen dat ze konden scoren. Bijna de gehele tweede helft stonden we onder druk, we kwamen er af en toe met de counter goed uit. Een sterk spelende Guus en Fenn die ontzettend gretig oogden zorgden samen voor het nodige gevaar voorin. De laatste tien minuten moest er nog ingegrepen worden. Juliana koos voor een systeem met vier spitsen. Wij zetten daar vijf verdedigers tegenover. Lovis speelde in de controle op het middenveld en voerde dit opnieuw ijzersterk uit. Samen strijdend richting het einde van de wedstrijd.

Een geweldige teamprestatie waarbij alle 15 spelers een groot aandeel hadden. SAMEN IS NIET ALLEEN! Als team kan je ver komen, voor ons is dat op dit moment: een kampioenschap in de 1e klasse, een gedeelde koppositie in de hoofdklasse en het spelen van een halve finale in de beker. Wat een prestatie!

Zaterdag wacht alweer de volgende wedstrijd. Dan spelen we uit tegen Bon Boys JO13-1. We trappen af om 11.30 uur. Tot dan!