SV Meerssen - Silvolde 1

Zondag gaat het eerste elftal naar Meerssen. Dat ligt in het diepe zuiden van Nederland net boven Maastricht. Amai, dat is niet evident! De Limburgse gemeente kwam in juli in het nieuws, omdat een dijk van het Julianakanaal doorbrak en half multicultureel Meerssen kwam blank te staan. Tientallen personen werden geëvacueerd en er moesten voedselpakketten gedropt. Ook sportpark Marsana, de thuishaven van SV Meerssen had flink te lijden onder de wateroverlast. Inmiddels is Atlantis weer herrezen en ook de voetbalvelden staan weer droog.

Nog meer kommer en kwel, want een jaar daarvoor brandde de kantine van de voetbalclub tot de grond toe af. De vlammen sloegen ook over naar een aantal kleedlokalen. Met de herbouw is gestart en de club hoopt dat eind dit jaar een nieuwe kantine gereed is. De businessclub wordt tijdelijk als zodanig gebruikt.

In het seizoen 2019/20 speelde Silvolde ook tegen de Limburgers. Thuis werd het 1-1 en de uitwedstrijd ging met 1-0 verloren. Momenteel staat SV Meerssen met 8 punten uit 6 duels in de middenmoot. Afgelopen zaterdagavond verloren de geel-zwarten de thuiswedstrijd tegen OJC Rosmalen met 1-3.

Silvolde had afgelopen zondag op de valreep vrij, omdat tegenstander RKSV Halsteren te kampen kreeg met een acute corona-uitbraak onder staf en spelers van het eerste elftal. Dat is natuurlijk uitermate vervelend. De Brabanders hadden namelijk ook al te kampen met blessures en schorsingen. Wij wensen staf en spelers een spoedig herstel. De wedstrijd Silvolde – Halsteren wordt alsnog gespeeld op zondagmiddag 24 oktober.

Ondanks de afgelasting staat Silvolde nog tweede op de ranglijst. “Een onverwacht dagje vrij, Stéven?” De hoofdtrainer kan dat beamen. Er was afgelopen zondag geen ingelaste training, maar voor de selectie een voetballoos weekend. Naar Meerssen gaat het met een voltallige selectie zonder schorsingen en noemenswaardige blessures. Volgens Verheijen heeft de plaatselijke SV een goed voetballende ploeg, die op natuurgras 4-3-3 speelt.

SV Meerssen – Spcl. Silvolde begint om 14.30 uur (!) op Sportpark Marsana. Scheidsrechter is Stan Verhaag uit Venray. Ook Limburg.

Aanstaande dinsdag speelt Silvolde 1 in Ulft een wedstrijd in het toernooi om de Achterhoek Cup tegen tweedeklasser SDOUC. De trainer benadrukt dat de spelers, die in de competitie minder spelminuten maken, dan worden opgesteld. Dit duel begint om 20.00 uur.

Wedstrijd-nummer

S.P.M. Verhaag

Sportpark Marsana
Proost de Beaufortstraat 21