Voorzet van Mars: thuis tegen OJC Rosmalen

11 maart 2022 16:00

Marcel van Berkum

Zondag komt OJC Rosmalen op bezoek bij het eerste elftal van Silvolde. De afkorting OJC staat voor ODI (Ontspanning Door Inspanning) Juliana Combinatie. Rosmalen is gemeente 's-Hertogenbosch. OJC speelt in het rood-zwart gestreept. Het is één van de grootste voetbalverenigingen van Nederland en een beetje omvangrijker dan Silvolde met maar liefst 11 seniorenteams. Hoofdtrainer is de bijna 70-jarige Willem Leushuis met een lange carrière als profvoetballer en trainer. Hij tekende eind vorig jaar voor nog eens twee seizoenen bij.

In de tweede wedstrijd van het seizoen, vorig jaar september, verloor de Silvoldse hoofdmacht op het kunstgras in Rosmalen met 0-2. Het duel ging lang gelijk op, maar na een tweede gele kaart voor Wouter Ebbers kon Silvolde het met tien tegen elf niet meer bolwerken.

Na de onnodige midweekse nederlaag tegen Nuenen valt het balletje hopelijk nu de goede kant op voor de Silvoldse zwart-witten. Het zal niet eenvoudig worden tegen het elftal dat op de tweede plaats van de ranglijst staat. “Het is een uitstekend voetballend team”, volgens hoofdtrainer Steven Verheijen. “Het wordt zeker geen gemakkelijke klus. Het is ook de vraag hoe die ploeg omgaat met de publiciteit en de gevolgen van de hectische wedstrijd van afgelopen woensdag”. Verheijen meldt over de wedstrijdselectie van Silvolde dat Chiel Huijnk, Mike van Aken en Brian Smit zondag ontbreken. Wouter Ebbers is een vraagteken.

OJC staat momenteel in het middelpunt van de belangstelling. En minder prettig dan ongetwijfeld gewenst door de betrokkenen. Wat was het geval? Afgelopen woensdagavond was het ook voor de Rosmalenaren inhalen. Zij speelden in Nijmegen tegen sv Orion. Dat hebben ze geweten. Bij een 3-0 achterstand ontving OJC-er en oud-prof Kevin Brands een rode kaart. Hierna ontstond er een knokpartij op de tribune, waarbij ook OJC-spelers zich niet onbetuigd lieten en de tribune opvlogen. De wedstrijd werd na 72 minuten gestaakt door de arbiter. OJC zit in de hoek waar de klappen vallen. Volgens trainer Leushuis moet de club beducht zijn op sancties van de KNVB. O jee!

Zoals altijd heeft het verhaal weer twee kanten. Vergelijk beide wedstrijdverslagen:
Het verhaal van Orion + video: https://www.sv-orion.nl/nieuws/orion-wint-officieus-van-ojc-rosmalen-video.html
en van OJC: https://www.ojcrosmalen.nl/nieuws?n=66518

Komende zondag speelt Silvolde 1 tegen OJC vanaf 14.00 uur op sportpark De Munsterman. Scheidsrechter is René Wiedijk uit Alkmaar.

's Morgens vanaf 10 uur kun je op ons sportpark kijken naar Silvolde 2 – OBW 2 en Silvolde 5 – NVC 2.

Lees meer over:
eerste elftal voorbeschouwing