Ochtendgymnastiek Silvolde 1 volop in de schijnwerpers

30 november 2021 16:45

Willem Epping

Vanochtend voor dag en dauw ging de wekker voor spelers en staf van het eerste wel heel vroeg af. Om wedstrijdfit te kunnen blijven in deze tijden waarop trainen op de normale uren 's avonds niet mogelijk is, gaf de selectie aan om 7 uur 's ochtends te willen trainen, voor zover werk, studie of andere verplichtingen dit toelaten.
Dit bijzondere initiatief trok de nodige media aandacht, waarbij de verrichtingen van staf en spelers aandachtig gevolgd werd en ze tijdens en na de training werden geïnterviewd.

Om het fysieke van de nodige energie te voorzien op deze donkere, druilerige maar verder sfeervolle ochtend werd voor de training koffie en broodjes geserveerd, uiteraard met inachtneming van de basisregels.

FC De Rebellen bood morele steun via de aanwezigheid van oud trainers Scott Calderwood en Martijn Meerdink.

Spelers en staf waren bijzonder enthousiast over de training, waarin volop scherpte werd getoond. Na de training nog snel een broodje meegepakt en opgewarmd door naar werk of studie. Donderdag gaan ze op herhaling om goed voorbereid te zijn op de inhaalwedstrijd in Breda tegen koploper Baronie, corona en weder dienende.

Een lijst van de mediareportages:
‘Trainen om 7 uur? Dat moeten we vaker doen’ | linkinbio | gelderlander.nl
Deze voetballers staan al om 7.00 uur op het veld vanwege maatregelen: 'Bevalt me wel' | RTL Nieuws
Deze mensen zetten de wekker extra vroeg om te kunnen sporten - Omroep Gelderland (gld.nl)
Sportclub Silvolde zet wekker voor ochtendtraining door coronaregels - YouTube

Lees meer over: