Terborg/Silvolde JO13-1 heeft aan een helft genoeg

12 september 2021 9:45

Terborg/Silvolde JO13-1 heeft aan een helft genoeg

De tweede bekerwedstrijd stond vandaag op het programma voor Terborg/Silvolde JO13-1. Waar we vorige week tegen een team uit een klasse hoger moesten spelen, stond vandaag de wedstrijd tegen AZSV op het programma. De ploeg uit Aalten is onze competitiegenoot, eindelijk eens kijken hoe we er nu echt voor staan.

AZSV won vorige week haar eerste bekerwedstrijd tegen UNO’21, de ploeg die ook een klasse hoger gaat spelen. Het was dus nog even afwachten hoe goed AZSV echt zou zijn, we waren op alles voorbereid.

De grote tegenslag van de week kwam vanuit huize ter Beek. Belangrijke speler Joes is geblesseerd en kon vandaag helaas niet meedoen. Echter stond er vandaag een geweldige vervanger klaar.

Vanaf het begin van de wedstrijd was duidelijk dat wij de betere ploeg waren. We hadden veel balbezit en gingen wervelend van start. Het viel vooral op dat Mick een geweldig goede eerste helft speelde. Hij was rustig aan de bal, had goede passes, geweldig gedaan‼

Naast Mick waren nog een aantal spelers ontzettend scherp, Steyn en Julian wonnen de duels achterin en voorin was het aanvallend erg goed. Vroeg in de wedstrijd wist Jonie dan ook de 1-0 te scoren. Na goed werk van Jasper & Finn op het middenveld kon de linkspoot de bal binnen schieten.  Ook centrale verdediger Steyn deed nog voor rust ‘’een duit in het zakje’’, hij schoot een afgeslagen bal snoeihard tegen de touwen.Terborg/Silvolde bleef in de eerste helft combineren en bleef kansen creëren. Nog voor rust scoorde Mick en onze spits Bauke, een mooie krul in de verre hoek.

We gingen de rust in met een goede 4-0 voorsprong.Na rust speelde de tegenstander anders en hadden we moeite met het maken van het spel. Dan komt het aan op hard werken en de schade beperken. Dat kan je zeker overlaten aan de goed spelende Stijn van Wijk en Siem, beide backs waren verdedigend geweldig. Daar kwam bij dat ook Lovis en Ryan keihard bleven werken en zich niet aan de kant lieten zetten door de soms ruim een kop grotere tegenstanders.

In de tweede helft creëerden we te weinig. De tegenstander ook niet en dus was het goed dat de scheidsrechter, nadat zowel Terborg/Silvolde beide nog één keer scoorden de wedstrijd beëindigde. Nog wel belangrijk om te benoemen dat de 5e goals van ons gemaakt is door Finn, die de bal met links ontzettend mooi binnenschoot.

Een terechte overwinning, met name door een goede eerste helft. Volgende week spelen we in Silvolde tegen UNO’21. We trappen om 11.15 uur af. Tot dan!