Nieuwe kleding voor alle jeugdvoetballers Silvolde en Terborg

9 oktober 2021 12:45

Marcel van Berkum

De fraaie bedrijfskantine van Kaak in Terborg was vrijdagavond 8 oktober flink gevuld. Leden van Sportclub Silvolde en vv Terborg, die iets te maken hebben met activiteiten voor de samenwerking van de jeugdafdelingen, waren uitgenodigd. Ook sponsors waren aangeschoven.

Het was het decor voor de presentatie van de nieuwe kleding voor de combinatieteams van Sportclub Silvolde en vv Terborg. Marc Neijland, voorzitter van vv Terborg, nam ons in zijn speech nog even mee naar de totstandkoming van de samenwerking en Roy Liebrand, lid van de sponsorcommissie van Sportclub Silvolde, presenteerde de nieuwe kleding. De onthulling gebeurde door twee heren, die het langst lid zijn van beide verenigingen: Arie Suselbeek van Silvolde (75 jaar lid) en Jan Lavalaye van Terborg (69 jaar lid).

We zagen een flitsend wedstrijdtenue. Het shirt toont de clubkleuren zwart, wit en geel van beide verenigingen en behoudt het traditionele verticaal gestreepte patroon. Die kleuraccenten zijn ook subtiel terug te vinden in de kousen en broek. Zoals je misschien nog weet konden de leden van beide verenigingen een tijd geleden middels een enquête een ontwerp kiezen. Een opvallend detail is dat aan de binnenkant van de kraag het motto staat: 'Met plezier naar resultaat'. Alle 300 voetballers ontvangen naast wedstrijdkleding ook presentatie- of trainingspakken. Bovendien wordt de begeleiding van de 21 teams in uniforme kledij gestoken. Diverse ondernemers sponsoren de kleding. De sponsorcontracten gelden voor de duur van 4 jaar voor de hele jeugdafdeling. De kleding van Hummel is geleverd door Mecking Sport. Het hele proces is begeleid door een speciale kledingcommissie. Eigenlijk zou de presentatie vorig jaar al plaatsvinden, maar door de corona is deze een jaar opgeschoven.

Vanaf heden komen alle jeugdteams in de nieuwe tenues binnen de lijnen en aldus wordt de samenwerking fris verbeeld.

Lees meer over:
jeugd