Tussenstand samenwerking Spcl Silvolde en VV Terborg

7 december 2022 23:00

Rob Schuurman

Afgelopen juni heeft de samenwerkingscommissie de verkenningsfase afgerond, het leek ons goed om jullie te laten weten wat er vanaf juni gebeurd is. De samenwerkingscommissie heeft de volgende stap gezet op weg naar de fusie. Er zijn tien werkgroepen gevormd met leden van VV Terborg en van Spcl Silvolde. Deze werkgroepen maken samen een plan. Na de zomervakantie in 2023 vragen we de leden van Spcl Silvolde en VV Terborg of ze één nieuwe vereniging willen zoals beschreven in dat plan. Dan wordt er, door de leden van beide verenigingen, gestemd over het plan van de werkgroepen.

In november zijn de werkgroepen bij elkaar gekomen om naar elkaars ideeën te luisteren. Een aantal werkgroepen hadden al concrete voorstellen hoe de nieuwe vereniging om zou kunnen gaan met het betreffende onderwerp, voor een aantal werkgroepen was het nog wat zoeken. Maar het was een constructief overleg vol met ideeën over de nieuwe vereniging en met veel enthousiasme van de werkgroep leden.

Tijdens de gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst op zaterdag 7 januari vertellen we wat deze ideeën zijn. We vragen dan de leden om een reactie. Met jullie opmerkingen maken we een eerste versie van een voorstel van samenwerking.

Daarna gaan we het in fase 2 verder uitwerken naar de praktijk. Belangrijk is onder andere de accommodatie. Waar gaan we straks voetballen? De gedachte van de samenwerkingscommissie is dat de nieuwe vereniging gaat spelen op één sportpark. Maar opleveren van het uiteindelijke sportpark zal nog jaren duren. Direct na de fusie is er dus nog geen nieuw sportpark. Daarom moeten we op zoek naar een tussenoplossing.

De ideeën uit fase 2 vormen het voorstel van samenwerking. Dit plan krijgen de leden van beide verenigingen na de vakantieperiode 2023 te lezen. Na de stemming, najaar 2023, gaan we definitief fuseren, of niet. Fase 3 is dan het technische deel van de vorming van de nieuwe vereniging.

Wil je nu al reageren? Dat kan! Mail naar: [email protected].

Namens de samenwerkingscommissie Silvolde Terborg,

Rob Schuurman (voorzitter).

Je kunt ook deelnemen aan een werkgroep:

1. Beheer en onderhoud huidige accommodaties
  2. Toekomstige accommodatie en duurzaamheid