Rookvrij

Onze_club_is_op_weg_naar_rookvrij.headline.jpg

Sportclub Silvolde is een gezonde club in meerdere aspecten. We geven kinderen, die bij ons sporten, het goede voorbeeld. Dit betekent dat ons sportpark op den duur rookvrij zal worden.

Op de zaterdagen (de jeugddagen) is het sportpark al rookvrij. Wij vragen u deze maatregel te respecteren in het licht van uw en andermans gezondheid; en indien nodig elkaar hier op een respectvolle wijze over aan te spreken. Dit geldt ook voor de e-sigaret. Onze binnenruimten, zoals het clubhuis en de kleedkamers, zijn al geheel rookvrij.

Waarom op weg naar rookvrij?

Zien roken, doet roken. Als kinderen anderen zien roken lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken zoals andere sporters, trainers en ouders. Daarnaast is meeroken zowel binnen als buiten schadelijk, met name voor kinderen. Ook in de buitenlucht kunnen kinderen in aanraking komen met tabaksrook. Door een rookvrij sportterrein voorkomen we dit. Kijk op www.rookvrijegeneratie.nl/sportvoor meer informatie.

Wat doen we?

• geven kinderen het goede voorbeeld
  • beschermen kinderen tegen de verleiding om te gaan roken
  • voorkomen het schadelijke meeroken
  • geven minder afval van sigarettenpeuken en -pakjes
  • zorgen voor positieve aandacht voor  de sportclub
  • dragen bij aan de beweging ‘Op weg naar een Rookvrije Generatie’

Wat verandert er?

Op termijn wordt ons sportpark geheel rookvrij. Iedereen is en blijft uiteraard welkom op onze vereniging, ook rokers! We vragen rokers om buiten het zicht van kinderen en buiten het terrein te roken. De entréé en plekken binnen ons sportterrein, zoals langs de lijn en het terras worden rookvrij. Help elkaar dan ook er aan te denken dat we als Sportclub Silvolde onze jeugd willen beschermen en hen een gezond voorbeeld willen geven!

Rookvrije Generatie

De beweging ‘op weg naar een Rookvrije Generatie’ werkt toe naar een samenleving waarin we opgroeiende kinderen beschermen tegen tabaksrook en de verleiding om te gaan roken. Iedere week raken honderden kinderen in ons land verslaafd aan roken. Ieder kind is er één teveel. We streven ernaar dat kinderen niet meer in de verleiding komen om te gaan roken. Daarvoor is het nodig dat we samen het goede voorbeeld geven en de omgevingen waar kinderen veel komen rookvrij maken. De sportomgeving is een belangrijke omgeving in het leven van opgroeiende kinderen. Daarom draagt een rookvrij sportterrein bij aan het realiseren van de Rookvrije Generatie.

We hopen dat je, net als onze club, je sterk maakt voor een gezonde omgeving voor onze jeugdspelers en jonge bezoekers. Help ons daarom op weg naar een rookvrij sportpark de Munsterman.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Sportclub Silvolde