Intro

logo_met_kroon_zwart.jpg vv_Terborg_1.png

Bij het jeugdvoetbal werken Sportclub Silvolde en Voetbalvereniging Terborg sinds 2017, in toenemende mate samen. Zo kunnen we de jeugdspelers betere kansen op spelen op hun eigen niveau en ontwikkeling bieden en krachten en middelen bundelen. Dit is nodig om de hedendaagse uitdagingen het hoofd te bieden en toekomstkansen te realiseren.

Momenteel (2022) werken beide verenigingen als zogenaamde ‘samenwerkende teams (ST)’ in de gehele jeugdorganisatie. De senioren afdelingen zijn gescheiden, waarbij Sc Silvolde op de zondag speelt en VV Terborg (met name) op de zaterdag. Meer recent werken we gezamenlijk ook met VV Gaanderen voor de dames en meiden. We brengen een twintigtal jongens- en meidenteams in het veld. Plezier, opleiding en ontwikkeling staan voorop. Het wij-gevoel en de herkenbaarheid zijn gegroeid door het spelen in het mooie nieuwe combinatie-tenue.

Traditionele voetbalverenigingen, zoals sc Silvolde en vv Terborg, staan onder druk door maatschappelijke ontwikkelingen zoals individualisering, vergrijzing en een groeiend aanbod van andere vormen van tijdsbesteding en sportbeoefening. Tegelijkertijd neemt het belang van gezond leven en samenwerking toe voor de maatschappij en om de Silvoldse en Terborgse gemeenschappen vitaal te houden.