Klinkende zege SSA Wisch 1 in nieuw tenue

6 november 2023 10:15

Marcel van Berkum

Iets voor twaalven trad de een na de ander in keurig trainingspak gestoken voetballer binnen bij eetcafé Van der Eem in Terborg. Het was lunchtijd en verstoord keken de gasten op van hun bord met stokbrood gezond, groentesalade en tosti. De spelers van SSA Wisch 1 zochten een plaats in de belendende zaal. De oude scribent en fotografen Iris en Roel waren er al. Er stond iets plechtigs en vooral feestelijks te gebeuren. Na een introductie van Terborg-voorzitter Marc Neijland nam Ruud Gries het woord. Hij is de nieuwbakken voorzitter van SSA Wisch. Ruud vertelde de bedoeling van de bijeenkomst, namelijk de introductie van het nieuwe tenue voor de twee prestatieve elftallen van SSA Wisch.

53309347329_e1318aff27_z.jpg

Tot voor kort speelden de teams nog in shirts van Silvolde en Terborg, Dat kon natuurlijk niet langer, want de samenwerking moet ook binnen de lijnen verbeeld worden. Vanaf heden voetballen de beide elftallen in een geel-zwart-wit gestreept shirt, identiek aan het shirt van de jeugdteams. In broek en kousen zijn die kleuren eveneens subtiel verwerkt. Roy Liebrand van de sponsorcommissie bedankte de vijf ondernemingen Royal Kaak, Ibiza Estates, Van Egmond Group, Verhoeve & Faber en Voetbalreizen.com, die dit initiatief steunen en waarvan de namen op de shirts prijken. De sponsoren Roy Liebrand, Tom Olthof, Carina Kaak, Casper Gerritsen en Bas Hunting ontvingen een ingelijste afbeelding van het tenue voor boven hun bed.

Over enkele weken is er ook een alternatief shirt voor de uitwedstrijden beschikbaar. Hiervoor is in overleg met Mecking's Sportshop voor de achtergrondkleur wit gekozen. Een paar uur later moest er voor het eerst in de nieuwe outfit op De Paasberg gevoetbald worden tegen SV AWC uit Wijchen. Voorafgaande aan het duel stond SSA Wisch bovenaan op de ranglijst en de eerste positie werd nog eens duidelijk onderstreept met een klinkende overwinning. De nieuwe outfit zat blijkbaar als gegoten en inspireerde de spelers duidelijk. Het goedgeklede elftal ging flitsend van start en al na vijf minuten konden de supporters van de thuisclub tweemaal juichen. Het werd uiteindelijk een afgetekende 5-0 zege. Middenvelder Chiel Huijink kon maar liefst drie keer juichen. Doelpunten: 1-0 en 2-0 Chiel Huijink, 3-0 Stijn Alkema, 4-0 Nick Tönissen en 5-0 Chiel Huijink.

Marsman

53308124137_d675a26e54.jpg 53309347354_ba79f8db50.jpg
53308988531_a53cc56357.jpg 53308988441_d5707689bf_z.jpg

Lees meer over:
eerste elftal samenwerking sponsors tweede elftal