Vrijwilligers

Sportclub Silvolde is een dorpsvereniging die kan bestaan door de inzet en bijdragen van vrijwilligers.

De vrijwilligerscommissie is verantwoordelijk voor werving, begeleiding, behoud en waardering van onze vrijwilligers. Zij stelt het vrijwilligersbeleid op in samenspraak met het bestuur, en voert deze uit, zoals:

• Inventariseren van vraag en aanbod van vrijwilligers;
  • Maken van taakomschrijvingen;
  • Werven, kennismaken en inwerken van nieuwe vrijwilligers;
  • Belangen behartigen van de vrijwilligers: waardering, onkostenvergoeding, verzekeringen, aandacht bij verjaardagen en ziekte;
  • Aanspreekpunt vrijwilligers
  • Zorgen voor een goede sfeer en samenwerking, en organiseren vrijwilliger's evenement;
  • Organiseren van training en scholing;
  • De vereniging op de hoogte houden van het vrijwilligerswerk.

We zijn bezig met het samenstellen van een nieuwe vrijwilligerscommissie. Meer informatie volgt.