Sem Smit definitief naar Silvolde

14 mei 2022 16:00

Gebroeders Smit nu samen bij Silvolde

Hij had er al meerdere trainingen in Silvolde op zitten. Volgend seizoen zal hij echter volledig op de Munsterman aanwezig zijn. Oftewel Sem Smit maakt definitief de overstap naar Sportclub Silvolde. Daarmee gaat de 19-jarige Sem zijn broer Brian achterna. De zes jaar oudere Brian maakte vorig jaar de overstap naar de hoofdklasser.

Als we met Sem in gesprek zijn valt meteen op dat we met een zeer gedreven sportman spreken die weet wat hij wil. "Ik leef erg voor het voetballen en investeer veel in mezelf hiervoor', laat Smit ons weten. Voetballen doet hij momenteel bij het Wehlse Concordia. Daarnaast is hij in de zaal nog actief bij de club uit zijn geboorteplaats Beek. Wie daarmee denkt dat Sem vier dagen in de week gevuld heeft met voetbal heeft dat niet helemaal goed. Op andere dagen is hij ook nog wel eens te vinden op de velden van 't Peeske om zichzelf verder te ontwikkelen.

"Tot aan de D-pupillen heb ik in Beek bij 't Peeske gespeeld. Toen Concordia vroeg of ik daar niet wilde komen spelen heb ik de overstap naar Wehl gemaakt. Eerst vervroegd doorgeschoven na de A en daarna nog een keer naar het eerste", zegt Smit. "Nu speel ik voor het 1e jaar in het eerste van Concordia".

Sem typeert zichzelf als een hardwerkende, aanvallende middenvelder. "Ik speel graag fel en denk dat ik een goede traptechniek heb en een goede steekpass kan geven", aldus Smit. Op de vraag wat Sem aantrof tijdens het meetrainen zegt hij, "Het is een goede ervaren ploeg. Fysiek gaat het natuurlijk allemaal een stukje sneller en tactisch wordt er veel meer van jou gevraagd."

"Het niveau zal hoog zijn. Maar ik ben goed opgevangen en fijn opgenomen in de groep. De trainingsfaciliteiten hier zijn ook erg goed', sluit Smit zijn verhaal af. Samen spelen met broer Brian in een eerste deed hij nog niet. Een mooi doel voor Sem komend seizoen.

Voor nu hopen we dat Sem het seizoen bij zijn huidige club mooi kan afsluiten en voor volgend seizoen veel plezier gewenst op de Musterman. Welkom Sem!