Rabobank steunt verduurzaming sportpark met donatie

26 april 2024 18:45

Willem Epping

Het Rabo Coöperatiefonds Graafschap heeft het mooie bedrag van € 10.000 toegekend voor de verduurzaming van Sportpark De Munsterman in Silvolde. Het steunt de installatie van zonnepanelen en de vervanging van de verouderde verlichting van de trainingsvelden door energiezuinige LED lampen. Het project is onderdeel van een initiatief om ons sportpark te verduurzamen en energie te sparen. Een aantal kleinere maatregelen is eerder al met succes genomen. Voor de installatie wordt gebruik gemaakt van lokale / regionale leveranciers.

Met sponsoring en donaties versterkt de Rabobank de lokale samenleving. Het is een manier om bij te dragen aan de welvaart en het welzijn in de regio via een samenwerking die voor beide partijen van toegevoegde waarde is. De Achterhoek is een geluksregio met een sterke economie, dat wordt onderstreept door het hoge niveau van de brede welvaart. De Achterhoek kenmerkt zich door een hechte samenleving waar sociale contacten (noaberschap) en een veilige en prettige woonomgeving hoog scoren.

Rabobank gelooft in de kracht van verenigingen. Ze maken de leden, buurt en de lokale samenleving sterker. Ze steunt maatschappelijke initiatieven op o.a. de thema’s duurzaam verenigen en de energietransitie.

Op een feestelijke bijeenkomst 23 april bij Werkraat in Doetinchem overhandigden Susan Bruinsma (directeur Rabobank Graafschap) en Erik Heering (financieel adviseur Rabobank Doetinchem) de cheque aan Willem Epping van Sportclub Silvolde, en andere ontvangers van een donatie. Sportclub Silvolde is de Rabobank bijzonder erkentelijk voor dit belangrijke gebaar.

Groepsfoto_230424.jpg Silvolde.jpg
Bron: Rabobank