Silvolde 1 moet nog groeien voor de start van de competitie

AZSV 1

Silvolde 1

Quinn Vervelde (schot)
Rik van der Eerden (schot)
Wout Blasman (schot)

21 augustus 2021 14:30

(Met input van Mark Schepers)

Op een mooie zaterdagmiddag speelde Silvolde 1 uit in Aalten tegen AZSV 1, dat uitkomt in de Hoofdklasse Zaterdag. Een aantal supporters van Silvolde nam de gelegenheid te baat en kwam op de fiets genietend van het fraaie achterhoekse landschap. Na eerder in de voorbereiding tegen tegenstanders van hoger of lager niveau gespeeld te hebben, was dit de eerste oefenwedstrijd tegen een gelijkwaardige tegenstander, en dus een goede test waar we staan. Silvolde 1 heeft nog niet laten zien helemaal klaar te zijn voor de start van de competitie.

Een aantal goede counters waren gevaarlijk, maar onze spits Wout Blasman stond veelal geïsoleerd voorin om echt gevaarlijk te worden. Een fysiek sterk AZSV kon in korte tijd tweemaal scoren, omdat zij attenter reageerden bij afvallende ballen rond de 20 meter, en deze gedecideerd afrondden. In de opbouw waren we niet creatief en initiatiefrijk genoeg om voetballand de tegenstander onder druk te zetten. Gelukkig kon de scherpe Roel Gebbinck, kort na de 2-0, de bal onderscheppen en Wout Blasman in stelling brengen. Wout scoorde de aansluiting ’s treffer op fraaie wijze in de rechter benedenhoek buiten het bereik van de doelman. In de 2e helft kwamen we wel een aantal keer voetballend goed door. Via Cem Köse en Wout Blasman creëerden we een aantal goede kansen.

Al met al een nuttige wedstrijd waarin duidelijk is geworden dat een aantal spelers en ook het team nog moet groeien, maar zeker is dat we een goede groep hebben, waarmee we met een gerust hart volgende week de competitie kunnen beginnen. Aanstaande dinsdag mogen we weer aan de bak, wanneer we de laatste oefenwedstrijd bij DZC'68 spelen.