Silvolde 2 veel te sterk voor SDOUC 2

Silvolde 2

SDOUC 2 (zon)

22 augustus 2021 10:30

(Geschreven door Edwin Frericks)

Afgelopen zondagmorgen speelde Silvolde 2 een oefenwedstrijd tegen SDOUC 2, dat in de competitie een klasse lager speelt in de 2e klasse B. SDOUC bestaat uit een ploeg in opbouw met veel jonge spelers. Bij ons waren Teun Alberts, Jurre Sanders, Jesse Berntsen, Ischa en Jaël Krosse om diverse redenen niet aanwezig.

De wedstrijd gaf vanaf de 1e minuut een eenzijdig beeld, en Silvolde het spel dicteerde. In de eerste helft werd SDOUC met een enkele schaarse counter nog gevaarlijk, zonder dat keeper Bram Wolters echt in actie diende te komen. Evert Römer vijzelde zijn zelfvertrouwen behoorlijk op, door in de 1e helft vier keer te scoren, mede door het hoge tempo en druk zetten van Silvolde. Na rust werden we zeker in balbezit veel slordiger, waardoor er veel minder kansen werden gecreëerd. Toch vond Evert voor de vijfde maal het net, en werd de eindstand bepaald op 5-0.

Het veldspel zal voor de beker en competitie nog wel verbeterd moeten worden, omdat daar meer tegenstand te verwachten valt. Komende zaterdagmiddag 28 augustus gaan we samen met Etten, Ajax Breedenbroek, Den Dam en SVGG deelnemen aan het jaarlijkse toernooi bij SVGG in Megchelen, aanvang 17.00 uur. Komt dat zien!