De JO13-1 laat zien wat het kan!

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

AZSV JO13-2JM

6 november 2021 11:15

J. Eijkelkamp

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG

Door: Joey Kuijer:

Na de offday van vorige week zaterdag, waar we in de uitwedstrijd tegen Ruurlo geen recht hadden op punten, mochten we gelukkig vandaag weer een wedstrijdje voetballen.

Voordat we naar Terborg gingen, waar de wedstrijd om 11.15 uur zou gaan beginnen, mochten we allemaal onze blije gezichten nog even opzetten voor de teamfoto. Dat ging snel, hop hop op naar Terborg!

Zoals gezegd begon de wedstrijd om 11.15 uur, de wedstrijd stond onder leiding van een scheidsrechter met koude handen. Hij baalde duidelijk dat hij maar 1 hand in zijn zak kon doen, en met de tweede ook nog eens af en toe op het fluitje moest blazen.Gelukkig was het tegenovergestelde bij de spelers van Terborg/Silvolde aan de hand. Ze stroopten de mouwen op en gingen vol voor de overwinning. Jonie kon helaas niet meedoen vandaag, de overige spelers waren allemaal aanwezig.

Het betere spel was duidelijke voor onze ploeg en onze spits Bauke kwam dan ook vaak aan de bal. Ook de zijkanten werden vaak gezocht en zo konden Lovis, Finn en Ryan acties maken en voorzetten geven, helaas resulteerde dit niet in doelpunten.

We bleven opbouwen en vooruit voetballen, en wat gebeurd er als je het niet verwacht. PATS, BOEM de tegenstander (AZSV) schiet de bal vlak na rust, na een fout van ons in het doel, 0-1 achter.

Geen enkele sprake van paniek, we zijn de betere op het veld en hebben met een sterk middenveld, bestaande uit Joes, Kays & Jasper grip op de wedstrijd. Ook Achterin gaven we vrijwel niets weg. Waar Finn in de eerste helft geblesseerd uitviel, kon hij gelukkig in de tweede helft weer spelen. En met resultaat, na een goede loopactie gaat hij 1 op 1 met de keeper en weet een doelpunt te maken. 1-1, nu blijven aanvallen.

Iedereen werkte hard, Fenn die was ingevallen na rust had niet kunnen trainen deze week, maar had zijn energie voor de wedstrijd bewaard. Ook de verdedigers gingen vol op de aanval spelen waardoor Steyn en Julian veel voorin te vinden waren. Siem en Stijn hielden achterin de boel dicht. Er kwamen mooie aanvallen en grote kansen, helaas werden ze allemaal ‘’om zeep geholpen’’.

Nog een optie om de boel open te breken, we brengen Mick. Hij mag van zijn fysio maar 10 minuten spelen, dat lijkt ons net genoeg om het verschil te kunnen maken. Na het inbrengen van Mick zag je dat er nieuwe energie ontstond, we voetbalden nog aanvallender en creëerden grote kansen. Dit resulteerde ook in een geweldige goal, gescoord door onze zojuist benoemde invaller. We stonden allemaal te juichen, echter gooide één man roet in het eten…

De vaandelzwaaier van AZSV, die de gehele wedstrijd als het ook maar iets gevaarlijk werd, met zijn vlaggetje stond te zwaaien, deed dat nu ook weer. Helaas, geen doelpunt want de (koude handen) scheidsrechter ging hierin mee.

Voor ons zaak om de boel scherp te houden, want we hadden nog een aantal minuten te spelen. Ook in de laatste minuten creëerden we kansen, echter ging de bal er niet meer in.

Helaas hebben we de grote kansen niet omgezet in doelpunten (geen geldige), wel hebben we laten zien dat we goed kunnen voetballen en aanvallend willen spelen. We mogen trots zijn op het team en gaan volgende week weer samen voor de overwinning. We spelen dan een inhaalwedstrijd, uit tegen RKZVC. Tot dan!

Klik hier voor het fotoverslag. Gemaakt door Maikel van Wijk