Silvolde krijgt herkansing in Achterhoek Cup

Anton Tijdinklaan 7
7071CX
ULFT

Het eerste elftal van Silvolde heeft de herkansingsronde bereikt van de Achterhoek Cup. Dinsdagavond werd in Ulft met 3-1 verloren van SDOUC. Zoals door trainer Stéven Verheijen was voorspeld had Silvolde de opstelling aangepast ten opzichte van de laatste competitiewedstrijden. Zo waren er basisplaatsen voor Giel Terhorst, Jordi Sticker, Mike Severs en Jorn Eijkelkamp. Al na zeven minuten kwam Silvolde op voorsprong door een treffer van Roel Gebbinck. Na een kwartier had keeper Marco Olthuis een uitstekende redding op een inzet na een corner. De rest van de eerste helft waren er diverse mogelijkheden voor de zwart-witten om de score uit te bouwen. Zo kon Roel alleen op de Ulftse goalie af, maar speelde de bal te ver voor zich uit. Een voorzet van Mike Severs kon net niet worden ingetikt door Brian Smit. Op een pass van Giel Terhorst  kon een schot van Mike op enkele centimeters voor de doellijn worden weggehaald door een SDOUC-er, die lijf en leden riskeerde. Het was wachten op meer Silvoldse doelpunten, maar in de laatste minuut van de eerste helft scoorde Yannick Sessink onverwacht de gelijkmaker.

Na rust kwamen voor Silvolde in het veld: Pim Olthuis, Wout Blasman, Tolgahan Yayla, Kay Thuis, Mats Hegman en Max Tamboer. Silvolde drukte maar de mogelijkheden waren schaars. Die kwamen wel aan de andere zijde. De Ulftenaren zorgden met snelle uitvallen voor gevaar. Bij één van die situaties was er een gruwelijk misverstand tussen de broers Olthuis. Stan van de Pavert profiteerde en scoorde 2-1. Dat was in de 63e minuut. Wout Blasman was enkele keren gevaarlijk met kopballen en twee van zijn inzetten gingen zelfs over de doellijn, maar er werd buitenspel geconstateerd. Silvolde had een veldoverwicht en Tolli haalde keer op keer de achterlijn, maar zijn voorzetten kregen zelden een goed vervolg. In de 70e minuut werd het zelfs 3-1 voor het elftal van Jan Vreman door een doelpunt van Stan van de Pavert. In één van de laatste minuten werd een ziedende vrije trap van Brian Smit uitstekend uit de bovenhoek getikt door de SDOUC-keeper. Dat was het laatste Silvoldse wapenfeit. SDOUC gaat naar de tweede ronde van het toernooi. Silvolde speelt in de herkansing weer een leuke oefenwedstrijd.

Nog vermeld moet worden dat het tijdens het duel ook Iris Epping niet meezat. Haar fotoreportage is niet zo uitbundig als we van haar zijn gewend. De geheugenkaart in haar fototoestel schrok zo van het vertoonde spel en bleek gecrasht.

De gemaakte foto's zijn HIER te zien