De JO13-1 wint opnieuw

AZSV JO13-2JM

12 maart 2022 11:15

B.G.W. Roes

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG

Na twee vrije weekenden mochten we eindelijk weer eens aftrappen. Vandaag stond de wedstrijd tegen AZSV op het programma, een stugge tegenstander waar we eerder tegen gespeeld hadden. Toen was er een puntendeling, we kwamen niet verder dan 1-1.

Voor de ‘’2 weken rust’’ hadden we de eerste drie wedstrijden niet verloren. Twee keer was er een gelijkspel en de laatste wedstrijd tegen Ruurlo eindigde in een prima 2-0 overwinning. Een goede basis voor de wedstrijd van vandaag, al weten we als staf maar al te goed dat je het van tevoren nooit weet.

Met een licht zonnetje, die zich af en toe een liet zien begonnen we aan de wedstrijd. Eigenlijk leek het erop dat AZSV zelfs een minuut eerder begon, want in de eerste minuut van de wedstrijd stonden de geel-zwart-witte nog te slapen. Dit resulteerde direct in een 1 op 1 kans van de spits op keeper Gijs, hij wist goed redding te brengen.

Nu zijn we wakker geschrokken zou je denken. Niets bleek minder waar, de eerste 10 minuten waren rommelig: veel balverlies, veel verloren duels en AZSV kwam er een aantal keren prima uit. Toch was het keer op keer Stijn van Wijk die geweldig stond te verdedigen, man wat was jij goed‼

Het overwicht was vooral op het middenveld te zien, twee dames aan de kant van de Aaltenaren speelden werkelijk geweldig, goede passes leverden ze af richting de aanvallers.

Pas na ongeveer 10 minuten kwamen wij redelijk in het spel, dit resulteerde dan ook in vrij grote kansen. Jonie kon schieten maar deed dit niet overtuigend genoeg, Jasper kreeg een schietkans, deze was recht op de keeper. Ook spits Bauke zorgde voor voldoende dreiging. Keer op keer werden de grote kansen om zeep geholpen. De ruststand was dan ook 0-0.

In de tweede helft kwamen we een stuk beter in het spel, een aantal mooie aanvallen leverde toch weer te weinig kansen op, slappe voorzetten en acties die net iets te ver door werden gezet, waren prooi voor de verdediging van AZSV.

Met nog ongeveer een kwartier op de klok was het duidelijk dat er voorin iets moest veranderen. Bauke had de verdediging van AZSV al behoorlijk moe gemaakt met zijn goede drukzetten en al zijn energie en power. Tijd voor Mick om het laatste duwtje te geven aan de tegenstander. Mick stond eigenlijk koud in het veld en hij kon, na een klein foutje achterin binnen schuiven, 1-0‼ En zoals op de foto’s te zien, JUICHEN‼

Tot de laatste minuut kwam Terborg/Silvolde eigenlijk niet meer in de problemen. Het middenveld met op dat moment Lovis, Fenn en Joes bleef gaan en ook achterin bleef het staan als een huis, vooral (zoals eerder gezegd) Stijn maar ook de ‘’andere’’ Steyn speelden fantastisch.

Goed gedaan, opnieuw 3 punten! Aangezien mijn verslag wekelijks wereldwijd gelezen wordt, dus ook in Aalten, wil ik wel even benoemen dat de grensrechter van AZSV, in tegenstelling tot de vorige wedstrijd, vandaag wel een voldoende behaalde met zijn vlagkunsten.Zo zie je maar, iedereen groeit… Maar Terborg/Silvolde JO13-1 toch echt het meest.

Woensdag spelen we in Varsseveld een inhaalwedstrijd. We trappen af om 19.00 uur. Tot dan!

Zie hier het fotoverslag van Maikel van Wijk