De JO13-1 verliest door ontzettend slappe momenten!

VIOD JO13-2

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

9 april 2022 11:15

J.B.W. Wikkerink

Sportpark Dichteren
Sicco Mansholtweg 2
7007LJ
DOETINCHEM
tel. 0314-332090

Vandaag stond voor de JO13-1 de wedstrijd tegen VIOD op het programma. Een tegenstander die op papier gelijkwaardig moet zijn, echter weet je het in onze competitie helemaal nooit, want iedereen kan van iedereen winnen (en verliezen).

Helaas moesten we Stijn missen, hij was ziek en Ryan kan helaas nog niet meedoen, dit in verband met zijn blessure.

Om 11.15 uur was de aftrap op veld 3 bij VIOD. Met het veld was eigenlijk weinig mis, het was alleen opvallend dat er nergens een dug-out te vinden was. Vooral met het weer van vandaag: wind, regen en hagel was het eigenlijk best wel onhandig.

De eerste helft begon redelijk goed. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en Terborg/Silvolde kwam er veelal gevaarlijk uit door de snelheid van Bauke en Jonie. Voor rust ging het spel op en neer en kregen wij eigenlijk de grote kansen, ons veldspel was ook voldoende.

Na ongeveer 15 minuten kregen we een vrije trap rond de 16 meter. Aanvoerder Julian ging achter de bal staan en schoot de bal goed in de bovenhoek, 0-1.

Nog voor rust kregen we meerdere kansen, waarvan we er nog 1 weten af te maken. Na een goede aanval over rechts en een goede actie van Finn, wordt de bal goed breed gelegd op Jonie, de de bal binnen wist te schieten.

In de rust bespraken we samen dat we scherp moesten blijven en dat 0-2 nog helemaal geen gespeelde wedstrijd is, en dat bleek wel na rust.

VIOD kwam ontzettend scherp uit de kleedkamer en wij waren ontzettend slap. Bij twee standaardsituaties stonden er te veel spelers niet op te letten, waardoor we ontzettend onnodige tegendoelpunten kregen. Zwaar frustrerend voor de mensen langs de kant en voor de spelers in het veld die juist wel de duels aangaan. Jammer dat een aantal spelers het op die momenten af laten weten.

Met een 4-2 nederlaag vertrekken we zwaar teleurgesteld richting Silvolde en Terborg. Hoofd omhoog en op naar volgende week, maar wel even samen nadenken over wat er misging.

Volgende week spelen we om 11.15 uur een benefietwedstrijd in Westervoort tegen het hoger spelende Sportclub Westervoort JO13-1. We hopen dat er veel ouders, opa’s, oma’s, broertjes, zusjes en andere belangstellenden komen kijken. Tot dan!