MO11 IS KAMPIOEN 3e FASE EN GROEIT VERDER!!!!

FC Dinxperlo MO11-1

ST: Terborg/Silvolde/VVG'25 MO11-1

12 maart 2022 8:30

M. Sessink

Sportpark 't Welink
Europastraat 8
7091XC
DINXPERLO

Onze MO11 is een gezellige en fanatieke en meidengroep, met een groeiend aantal speelsters. Samen met onze trainer Kylian worden we elke training steeds een stukje beter.  22 maart 2022 starten we al met een tweede MO11 elftal!

Vandaag (12 maart) stond de laatste wedstrijd in de huidige teamsamenstelling op het programma, tegen de MO11-1 van Dinxperlo. We trapten af om 08:30 in Dinxperlo met in ons achterhoofd het idee dat het kampioenschap nog in onze handen ligt.

Mocht Dinxperlo winnen is Dinxperlo kampioen; maar als wij de punten meenemen zouden we op de eerste plek komen en zijn we afhankelijk van de wedstrijd van FC Bergh. We gingen dus met volle moed naar Dinxperlo toe en dat was gelijk aan het spel te zien.

We begonnen erg fel en al snel vlogen de eerste ballen op de goal van de keepster van FC Dinxperlo.

Na een paar gemiste kansen schiet Tara uit het niets en ja hoor de 0-1 ligt erin. Maar FC Dinxperlo bleef sterk in de wedstrijd en had het meeste balbezit. Dat werpte de vruchten af want boem een schot van afstand 1-1 .

Het is weer spannend! De wedstrijd gaat gelijk op en beide teams hebben kansen. Maar daar komen wij weer aan de bal, Tara schiet en maakt de 1-2. Snel volgde het antwoord van Dinxperlo met de 2-2. Dit is ook gelijk de ruststand tijd voor ranja en koffie.

In de rust hebben we besloten om een keeperswissel te doen Kira gaat het veld in en Tess gaat keepen.

We begonnen de tweede helft erg fel en met een hoog tempo want we wisten dat we moesten scoren. Na een tijdje balbezit te hebben gehad en goed voetbal komt Merle plots vrij en haalt uit bam in de kruising niet te houden voor de keepster 2-3.

Het tempo bleef hoog vanuit beide kanten het was te merken dat iedereen wilde winnen. Maar dan komt er een goede pass van Kira op Merle en die draait weg en schiet en nog een keer in de kruising 2-4. Maar Dinxperlo laat het hier niet bij zitten en blijft aanvallen, Tess krijgt genoeg ballen op goal maar maakt super goede reddingen.

Dan klinkt het fluitsignaal. Ons werk is gedaan, en dan start het afwachten wat FC Bergh heeft gemaakt……Later op de middag krijgen we eindelijk het goede nieuws, FC Bergh heeft gelijk gespeeld en onze MO-11 is kampioen!

mo11kampioen.jpg

Wil je komende periode ook meevoetballen met onze MO-11 meiden of volgend seizoen meevoetballen in ons MO-13 team, meld je dan snel aan op: [email protected]