Silvolde strijdend ten onder tegen UDI'19

Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

Vandaag kwamen de gasten uit Uden naar de Munsterman in Silvolde.  De ploeg van trainer Lodewijk de Kruif stond op een keurige derde plaatst. Echter wel op gepaste afstand van de ongemaakbaar lijkende koploper Baronie. Dat dan weer wel.

Het eerste kwartier van de wedstrijd was er één van aftasten. Een schotje van Wout Blasman na zes minuten was het enige moment waar een doelman echt handelend moest optreden tijdens dit kwartiertje. Daarna kwam de wedstrijd een beetje los. Juist in de fase na dat eerste kwartier, waarin Silvolde  wat beter werd was het UDI'19 dat op voorsprong kwam. Dit gebeurde nadat een aanvaller op onrechtmatige wijze werd gestuit door doelman Olthuis. Diezelfde doelman Olthuis was vanaf 11 meter kansloos op de inzet van de gasten.

Een paar minuten later leek Silvolde uit een goed getrapte corner dan langszij te komen. Silvolde verzuimde echter om definitief de trekker over te halen. Buitenkant paal was uiteindelijk de eindbestemming van een bal die er wellicht daarvoor al in had gemoeten. Als Silvolde niet veel later daarna niet adequate genoeg is en bij het uitverdedigen en de bal niet uit het zestein meter gebied kreeg straft UDI'19 dit genadeloos af en komt op 0-2.

Een afstandschot van Blasman zet doelman Vos daarna aan het werk. In de rebound van dit schot probeert Cem Köse het nog wel maar de verdediging van UDI'19 laat hier zien hoe alert verdedigen eruit ziet. Met en 0-2 stand gaan we rusten. Niet dat Silvolde nu veel minder is dan UDI'19 maar de gasten zijn door hun betere doortastendheid de ploeg die met voorsprong de kleedkamer op zoekt.

De tweede helft start Silvolde met Kay Thuis en Mike Severs voor Cem Köse en Tolgahan Yayla. Het wedstrjidbeeld is de tweede helft redelijk éénzijdig. Een energiek Silvolde dat opzoek gaat na de aanslutingstreffer en misschien wel meer. UDI'19 komt niet aan aanvallen toe maar hoeft dat ook niet meer zonodig. De wedstrjd vond zich dan ook grotendeels af op de helft van de tegenstander.

Tot kansen leidde de aanvalsdrift van Silvolde niet echt. UDI'19 bleeft redelijk eenvoudig overeind. In de 76e minuut vervingen Mats Hegman en Chiel Terhorst Gijs Hakvoort en Jorn Eijkelkamp. Beiden in het bezit van geel. Het sierde Silvolde dat ze onverminderd doorgingen met het zoeken naar een doelpunt. Een paar kopballen vonden wel de weg naar het doel maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat de doelman uit Uden niet één keer een echte redding moest brengen.

Luke Groot Wassink verving in de slotfase nog Max Tamboer. Ook in blessuretijd bleef Silvolde volop de aanval spelen en op zoek naar doelpunten. Een grote kans diende zich  nog aan voor Roel Gebbinck helaas schampte hij de bal te veel in plaats van vol te raken. De nummer drie van de ranglijst bleef zo uiteindelijk toch nog redelijk eenvoudig overeind op deze Amstel Gold race zondag.

Opstelling Silvolde:
Marco Olthuis, Wouter Ebbers, Pim Olthuis, Gijs Hakvoort (76' Mats Hegman), Mike van Aken, Max Tamboer (82' Luke Groot Wassink), Roel Gebbinck, Jorn Eijkelkamp (76'Chiel Terhorst) , Cem Köse (46' Mike Severs), Wout Blasman, Tolgahan Yayla (46' Kay Thuis).

Klik hier voor het fotoverslag van Jos Overgoor

Dennis van Beukering interim trainer met zijn visie op de wedstrijd tegen @UDI19 youtu.be/jNIDsXi7Fbc
Mats Hegman blikte terug op het verloren duel tegen @UDI19 youtu.be/7kgMOBiRBfo

@UDI19 was vandaag te sterk voor Silvolde en won met 0-2 youtu.be/ZbDC_0Tt3Gc