Eerste helft voor sv Meerssen, tweede helft voor sc Silvolde, derde helft verlaat

Silvolde 1

SV Meerssen

Hoofdklasse B

27 maart 2022 14:00

R.L.W. Janssen

Sportpark De Munsterman
Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

Op een zonnige middag met nog wel een verfrissend briesje uit het noordoosten keken spelers en bezoekers uit naar een mooie pot voetbal tussen ons eerste en de bezoekers uit Meerssen in Zuid Limburg. De bus bracht ook een schare van zeer trouwe supporters mee. Het was genieten van de voorjaarszon en de entourage met een voorzichtig terras en een heuse foodtruck.

Het wachten was op één van de grensrechters die uit Groningen moest komen, en er uiteindelijk 5 uur over deed om Silvolde te bereiken. Onderweg heeft hij een Lamborghini tegen de vangrail zien staan. Na overleg tussen KNVB, scheidsrechter en beide verenigingen werd in goede verstandhouding besloten de wedstrijd een uur later, om 15:00 uur, aan te vangen en de grensrechter de gelegenheid te geven Silvolde veilig te bereiken en een korte warming up te doen.

Het veld was nog niet in optimale conditie hetgeen goed combinatiespel bemoeilijkte. In de eerste helft was Meerssen de bovenliggende partij. In de negende minuut maakte Jordie van der Schoot de 0-1 na zwak verdedigen van Silvolde. In de 31e minuut was Meerssen weer gevaarlijk met een schot dat voorlangs ging.

In de rust voerde trainer van Beukering een dubbele wissel uit, Mike Severs en Luuk Groot Wassink werden vervangen door Tolgahan Yayla en Brian Smit. Silvolde kwam energieker uit de kleedkamer en draaide het spelbeeld om. Dit resulteerde in de gelijkmaker in de 60e minuut door een stuiter van Wout Blasman. Daarna moesten Wouter Ebbers en Brian Smit zich laten wisselen in verband met werk verplichtingen en het verlate aanvangstijdstip. Hun vervangers waren Chiel Terhorst en Kai Thuis. In de 81e minuut kwam Jelmer Fokkink er in voor de moegestreden Jorn Eijkelkamp. Tegen vijven gaf scheidsrechter Janssen het eindsignaal bij de stand 1-1, een resultaat waar beide partijen vrede mee konden hebben.

Jos Overgoor maakte het fotoverslag en Ron Berensen de video samenvatting. Onze razende reporter Guus Haank interviewde na afloop interim-trainer Dennis van Beukering en onze aanstormende aanwas Kay Thuis & Jelmer Fokkink.

Volgende week gaat de bus naar Halsteren waar ons een sterke tegenstander wacht, aanvang 14:30 uur.