Opnieuw onterecht verlies

De Beeklaan 31
4661RK
HALSTEREN

Het wordt een herhaling van zetten. Opnieuw dit seizoen moeten we schrijven dat Silvolde 1 een zure en onterechte nederlaag leed. Deze keer uit in Halsteren. Het werd 1-0, maar Silvolde had absoluut meer verdiend. Vooraf was bekend dat het niet makkelijk zou worden in het verre Brabant. De tegenstander, die het met veel ex-profs doet, had in Silvolde met 3-1 gewonnen. Silvolde begon in Halsteren met een basisplaats voor Brian Smit, die afgelopen week in De Gelderlander nog zijn onvrede uitte over het feit dat hij zelden in de basis uitkomt.

Vanaf het begin was het een open wedstrijd met wisselende kansen op het kunstgrasveld. “We hebben veel energie in het duel gestopt en de tactiek uitstekend uitgevoerd”, volgens Mark Schepers, na afloop op weg naar de bus voor de terugreis van meer dan 2 uur. De eerste kans was dan ook voor Wout Blasman, die net over schoot. Enkele minuten later belandde een schot van Redwan Zerhouni namens de thuisclub in het zijnet naast doelman Marco. Na een half uur kreeg Silvolde opnieuw een grote kans, maar Wout schoot net naast het doel van Ariën Pietersma. De ruststand was 0-0. Na de rust kwam Mats Hegman in het veld  voor Jorn Eijkelkamp. Ook de tweede helft was  boeiend met over en weer kansen. In de 60e minuut schoot Roel Gebbinck net over na een goede combinatie met Wout. Even daarvoor dook Halsteren spits Fouad Idabdelhay alleen voor Marco Olthuis op, maar de Silvolde-keeper was winnaar. Cem Köse verving Brian Smit en op het moment dat alle aanwezigen dachten dat het wel eens op een gelijkspel kon uitdraaien loste Nassim Asrih van 20 meter een schot, dat via de rug van Pim Olthuis in het doel verdween. Chiel Terhorst kwam in het veld voor Roel Gebbinck en in het laatste kwartier probeerde Silvolde nog alles om minstens een verdiend gelijkspel uit het vuur te slepen. En dat was ook nog bijna gelukt. Een schot van Max Tamboer caramboleerde van paal naar paal, maar ging niet over de doellijn tot verbijstering van allen. Zo werd het 1-0 in Halsteren en Silvolde stond met lege handen.

Volgens Schepers was de staf erg tevreden over de uitvoering van de taken, de werklust en het creëren van de kansen, maar zonder punten duurt de terugreis lang.

Opstelling Silvolde:

Marco Olthuis, Wouter Ebbers, Pim Olthuis, Gijs Hakvoort, Mike van Aken, Max Tamboer, Roel Gebbinck (Chiel Terhorst), Jorn Eijkelkamp (Mats Hegman), Brian Smit (Cem Köse), Wout Blasman, Tolgahan Yayla.