Silvolde wint Carnavalsderby van R.K.Z.V.C.

Silvolde 1

RKZVC 1 (zon)

Hoofdklasse B

26 februari 2022 18:00

M.G.J. Dogterom

Sportpark De Munsterman
Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

Zaterdag 26 februari is voor Silvolde de eerste thuiswedstrijd van het jaar 2022.

Dit is dan ook direct een Achterhoekse derby met het Zieuwentse RKZVC. Na 4 nederlagen op rij en een gelijkspel in 4 uitwedstrijden snakt Silvolde naar eindelijk weer eens een overwinning. Dat had de laatste 2 wedstrijden al wel kunnen of moeten gebeuren maar de zwart-witten ontbeerde geluk.

De wedstrijd tegen de mannen uit Oost Gelre begon veelbelovend waarin Jorn Eijkelkamp Silvolde koppend uit een corner op een 1-0 voorsprong zette. Na dit vroege doelpunt gebeurde er echter weinig voor de doelen van beide teams en was het RKZVC dat in de 28e minuut leek te scoren maar de bal toucheerde de buitenkant van het net. In de 39e minuut kreeg Cem Köse een kopkans op het doel maar zijn inzet was een gemakkelijke prooi voor de doelman van Zieuwent. Dit was het dan wel zo ongeveer in de eerste helft waardoor we met een 1-0 voorsprong gingen rusten.

De tweede helft veranderde het spelbeeld nauwelijks. Net als in de eerste helft begon Silvolde voortvarend. Mike Severs ging na geklungel in de defensie van de gasten goed door maar zag zijn inzet via de doelman en de lat over het doel gaan. De daarop volgende corner leverde niets op. RKZVC was in de 53e minuut dichtbij een treffer maar Marco Olthuis was op zijn hoede. Een minuut later was het aan de andere kant wel raak. Uit een vrije trap van Roel Gebbinck werd Mike Severs bediend die de 2-0 binnen werkte. Hiermee leek de wedstrijd op slot te zijn gezet omdat de gasten eigenlijk nog niet echt in het verhaal voor kwamen. De spanning kwam toch enigszins terug nadat Mike van Aken kon indrukken na zijn tweede gele kaart. RKZVC leek nu wat meer aan te zetten en doelman Marco Olthuis moest ook een aantal keren corrigerend optreden. In de 65e minuut was Evert Römer dichtbij een doelpunt voor Silvolde maar zijn inzet spatte op de paal uiteen. Nadat Gijs Hakvoort tot drie maal toe de bal goed weg werkte voordat het echt gevaarlijk werd was de koek wel op en boekte Silvolde voor het eerst sinds 10 oktober weer een competitie zege, die overigens wel dik verdiend was.

Silvolde moest door afwezigheid van een groot aantal spelers een beroep doen op een aantal oude bekenden die de leegte moesten opvullen. Zo konden Evert Römer in de basis en Alexander Tempels en Jaël Krosse als invallers hun opwachting maken bij Silvolde 1.

Opstelling Silvolde: Marco Olthuis – Gijs Hakvoort, Mats Hegman, Pim Olthuis – Mike Severs (90+1’ Dion Teloh), Jorn Eijkelkamp (60’ Alexander Tempels), Mike van Aken, Roel Gebbinck – Çem Köse (46’ Tolgahan Yayla), Evert Römer (78’ Jaël Krosse), Max Tamboer (90+1’ Brian Smit)

Klik hier voor het fotoveslag gemaakt door Jos Overgoor