Twee punten te weinig in Nuth

RKSV Minor (zon)

Silvolde 1

Hoofdklasse B

20 februari 2022 14:30

L. Fledderus

Sportpark De Kollenberg
Sportpark Kollenberg 2
6361KA
NUTH

Zondag speelde Silvolde in Nuth tegen rksv Minor. De wedstrijd zou in Silvolde worden gespeeld, maar vanwege de slechte staat van het speelveld werd in overleg besloten om er een uitwedstrijd van te maken. Het thuisduel houden we dan nog tegoed. In Nuth kon wel worden gevoetbald op kunstgras. Naast de al langer geblesseerden Wouter Ebbers en Chiel Huijink kon ook Cem Köse niet spelen. Vanaf het begin was Silvolde de bovenliggende partij. Er waren ook doelkansen van onder meer Wout Blasman, maar het duurde tot de 30ste minuut voordat de spits succes had. De Silvoldse treffer leek de opmaat tot meer. Enkele minuten later was het bijna zover. Maar Minorkeeper Sven Swakhoven redde bekwaam op een schot van Tolgahan Yayla. Bij de rust was het 0-1.

In de tweede helft was het spelbeeld vrijwel identiek. Silvolde kreeg kansen maar een tweede doelpunt bleef uit. Onder meer Wout Blasman was dichtbij. Alleen voor de keeper wist hij niet te scoren. Mike Severs kwam in het veld voor Luuk Groot Wassink en Mats Hegman voor Roel Gebbinck. Tien minuten voor het einde kreeg Minor een vrije trap, die tot verbijstering van iedereen zomaar in het doel waaide: 1-1. Brian Smit verving nog Chiel Terhorst, maar gescoord werd er niet meer. Je kunt gerust stellen dat met het gelijkspel twee punten zijn verloren. “Het was lastig voetballen met wind en regen, maar we hebben onszelf duidelijk tekort gedaan”, vertelt hoofdtrainer Stéven Verheijen, die zijn teleurstelling niet onder stoelen en banken (van de bus) schoof. Voor de tweede keer op rij verspeelde Silvolde onnodig punten. Stéven verheugt zich op komende zaterdagavond als een getergd Silvolde thuis RKZVC ontvangt. Hopelijk is het geluk nu eens aan Silvolde-zijde.

Opstelling Silvolde
Marco Olthuis, Mike van Aken, Pim Olthuis, Gijs Hakvoort, Chiel Terhorst (Brian Smit), Tolgahan Yayla, Roel Gebbinck (63'Mats Hegman), Jorn Eijkelkamp, Max Tamboer, Luke Groot Wassink (59'Mike Severs) en Wout Blasman.

Kijk hier HIER voor het fotoverslag gemaakt door Iris Epping