OJC te sterk voor Silvolde

Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE

Silvolde moest vandaag het onderspit delven tegen runner up OJC Rosmalen. De ploeg van Willem Leushuis trok met 2-3 aan het langste eind. De eindstand klinkt spannender dan de wedstrijd uiteindelijk was. OJC was vanmiddag een maatje te groot.

Stan ten Vaarwerk was  de vervanger van de geblesseerde Marco Olthuis en liet meteen in de eerste minuut van zich spreken door heel relaxt de aanstormende OJC spits uit te kappen. Een kunststukje dat hij diep in de tweede helft nogmaals zou herhalen. Het eerste wapenfeit deze wedstrijd was van Silvolde kant. Via Mike Severs en Jorn Eijkelkamp werd Tolgahan Yayla gevonden. Zijn voorzet vond het hoofd van Wout Blasman maar de kopbal ging over. In de tegenaanval werdt OJC na een klein slippertje van Gijs Hakvoort gevaarlijk maar ook deze situatie werd relaxt opgelost door ten Vaarwerk. Na 11 minuten spelen probeerde Roel Gebbinck het van afstand maar zijn schot verdween 'in de peppels'.

Op het moment dat je dacht dat de wedstrijd zich voortkabbelt kwam OJC in de 19e minuut toch op voorsprong. Het reageerde alerter bij een vrije trap en van een meter of elf werd de rebound binnengeschoten. Na een klein half uur probeerde OJC het van grote afstand maar opnieuw was Stan bij de les en plukte de bal op tijd uit de lucht. Met deze 0-1 stand gingen we rusten op de Munsterman.

In de tweede helft zagen we een energieker Silvolde op het veld staan in de 49e minuut wist Cem Köse net niet Wout Blasman te vinden om tot een grote kans te komen. Vier minuten later zagen we een poging van Mike Severs die het van afstand probeerde. Daar waar de Silvoldenaren misschien zaten te wachten op de gelijkmaker viel het doelpunt uiteindekijk na een uur spelen aan de andere kant. Doelman van Vaarwerk was kansloos op een harde schuiver onderin de hoek. Daarmee leek de wedstrijd dan ook beslist.

Pim Olthuis dacht daar echter anders over en kopte in de 77e minuut fraai raak uit een vrije trap. De 1-2 was een feit. De zwart-witte rechten hun rug en het publiek ging er nog eens achter staan. Maar twee minuten later konden alle Silvoldse ambities definitief in de ijskast. Miscommunicatie tussen doelman Stan en Pim Olthuis leverde een te zachte terugspeelbal op waar OJC wel raad mee wist. Het sierde Silvolde dat het het nog wel bleef proberen maar OJC bleef redelijk eenvoudig overeind. De Silvoldse dadendrang werd in de slotminuut nog wel beloond toen Mike Severs zijn voorzet of schot bij de tweede paal zag binnen vallen. Eindstand 2-3.

Zie hier het fotoverslag van Iris Epping

Zie hier de samenvatting van Ron Berendsen

A.s. zondag speelt Silvolde 1 uit tegen Moerse Boys aanvang 14:30 uur.

Opstelling Silvolde:
Stan ten Vaarwerk, Tolgahan Yayla, Pim Olthuis, Gijs Hakvoort, Roel Gebbinck (74'Dion Teloh), Wout Blasman, Jorn Eijkelkamp (45'Joris Bieleveldt), Max Tamboer (70'Mats Hegman), Chiel Terhorst (70'Kay Thuis), Cem Köse, Mike Severs .