Silvolde 1 speelt gelijk in Nuenen

Pastoorsmast 14
5673TD
NUENEN

Zondag vertrok Silvolde 1 in De Graafschap-bus naar Nuenen in de buurt van Eindhoven. Eerst maar even kijken naar het tweede elftal, dat op De Munsterman tegen Trekvogels 2 speelde. Zoals in deze competitie schering en inslag is werd er afgetekend gewonnen door het tweede. Ondanks enkele lachwekkende scheidsrechterlijke beslissingen van de eveneens uit Nijmegen afkomstige arbiter werd het 7-1. Silvolde 2 is hiermee periodekampioen en speelt nacompetitie om promotie.

Rksv Nuenen had net een feestweek achter de rug vanwege het 100-jarig bestaan. Het eerste elftal van de  Brabanders stond één plaats hoger op de ranglijst voor aanvang van het duel. Silvolde 1 kwam al na 20 minuten op een 1-0 achterstand. "In de eerste helft was Nuenen de betere ploeg en wij konden maar moeilijk de spitsen bereiken", vertelde Mark Schepers. De beste Silvoldse kans in de eerste helft was voor Jorn Eykelkamp, maar zijn schot was net niet binnen de palen. De ruststand was dan ook terecht: 1-0.  In de rust nam de staf maatregelen en Wout Blasman werd gewisseld voor Max Tamboer. Silvolde kreeg meer grip op het middenveld. In de tiende minuut van de tweede helft maakte Roel Gebbinck gelijk. Lang kon Silvolde niet van het gelijkspel genieten, want prompt kwam de thuisclub weer op voorsprong. Silvolde kwam er combinerend steeds meer doorheen en werd de bovenliggende partij. Bij het ingaan van het laatste kwartier van de speeltijd kreeg Silvolde een strafschop. Cem Köse nam de buitenkans van elf meter onberispelijk en stuurde de Nuenen-goalie de verkeerde hoek in. Silvolde rook de winst en zette nog eens fel aan. "Als de wedstrijd tien minuten langer had geduurd, dan hadden we nog gewonnen ook", volgens Mark. Maar het bleef uiteindelijk 2-2.

Op  Tweede Pinksterdag speelt het eerste elftal de laatste competitiewedstrijd thuis tegen Longa '30, dat nu zeker weet nacompetitie te moeten spelen om degradatie te voorkomen.

Opstelling Silvolde:

Marco Olthuis, Wouter Ebbers, Pim Olthuis, Chiel Terhorst, Mike van Aken, Kay Thuis (Mike Severs), Jorn Eykelkamp, Mats Hegman (Tolgahan Yayla), Roel Gebbinck, Cem Köse, Wout Blasman (Max Tamboer).