Historische promotie Silvolde 2 naar Hoofdklasse

Overbekkingsweg 2
7273PW
HAARLO

Zondag 19 juni om 11.30 uur was het zover. Sportclub Silvolde 2 mocht aantreden in de finale om promotie naar de hoofdklasse. De tegenstander was De Tukkers 2 uit Albergen, die de finale hadden bereikt door van De Bataven 2 en RKZVC 2 te verslaan. Op voorhand werd gedacht dat we een gelijkwaardige tegenstander te treffen, zeker ook aan de hand van de analyse die we kregen vanuit het RKZVC kamp. De finale werd gespeeld op neutraal terrein, op het prachtige complex van Sportclub Haarlo.

Na het beginsignaal van scheidsrechter Simmelink werd er voorzichtig afgetast. Na 10 minuten gooiden we alle schroom van ons af en begonnen steeds beter te combineren. De Tukkers werd onder druk gezet, onderlinge duels vielen steeds vaker onze kant op en het centrale duo Kay Thuis en Ischa Krosse strooiden met lange passes richting linker en rechter flank. Na 14 minuten kwam de bevrijdende eerste treffer, een precieze voorzet van Jordy de Bree werd door Rick Bouwmeister tegendraads binnen het vijf-meter gebied ingetikt, 0-1. Daarna kregen we enkele corners, waarbij we vooraf gewaarschuwd werden voor de kopkracht van de “lange mannen” van De Tukkers. Ischa Krosse bleek na een afgemeten corner van Rick Bouwmeister toch net hoger te komen en de 0-2 binnen te koppen. Net voor rust werd door wederom Rick Bouwmeister, die werkelijk een sublieme eerste helft speelde, op links met zijn rechtervoet de 0-3 in de rechter bovenhoek gekruld.

De Tukkers hadden ook na rust niet veel in te brengen. Bram Wolters had als doelman, vrijwel niets te doen op één schot na. Rond de 70e minuut kon de keeper van De Tukkers een schot op doel niet klemmen en was Dion Teloh er als de kippen bij om van dichtbij de 0-4 te noteren. Slotakkoord was er voor onze klasbak spits Evert Römer, die een voorzet op maat van Alexander Tempels binnen kopte, 0-5. De einduitslag van 0-5 stond op het bord, had nog hoger uit kunnen vallen als Evert Römer en Alwin Huls de toekende penalty’s niet hadden gemist.

De promotie naar de hoofdklasse is een feit met een zegereeks van 14 gewonnen wedstrijden op rij, een ongekende prestatie. Voor het eerst in de historie van Silvolde 2 komen we volgend seizoen uit in de reserve hoofdklasse. Een mooie uitdaging om op het hoogst mogelijke niveau ons te meten met nieuwe tegenstanders uit de regio.

Graag willen we onze dank uitbrengen aan de 1e selectie en het 3e en 5e elftal die ons hebben geholpen op het moment dat we een speler tekort hadden. Ook een speciale dank aan de vele vrijwilligers van onze vereniging, die rondom de wedstrijden en trainingen onze accommodatie en kantine hebben bemand, zonder jullie geen voetbal!

Graag tot volgend seizoen op of naast het veld op Sportpark De Munsterman in Silvolde!