Zon schijnt tegen VIOD

Hoofdklasse (3e fase) 5

22 april 2023 11:15

S.J. Peters

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG

Vandaag mochten de JO13-1 op eigen veld aantreden tegen VIOD. De gehele week waren de trainingen zoals altijd druk bezocht en werd er scherp getraind. We konden niet wachten om het veld op te gaan. Met een stralend zonnetje, een goed veld en vol vertrouwen gingen we de strijd aan. Ook vandaag was duidelijk dat wij de betere ploeg waren. Met een goed spelende Fenn en een uitstekende Kay lieten we zien dat we scherp waren. In de eerste helft creëerden we veel kansen; elke tegenaanval werd in de kiem gesmoord door het centrale duo Julian en Stijn. Helaas scoorden we te weinig, een 2-0 ruststand was niet onverdiend geweest.

In de rust was de bespreking kort maar duidelijk. VIOD was in de eerste helft wel erg goed georganiseerd. Echter was duidelijk dat ze bij een snelle spelhervatting niet goed stonden. Hier werd op gehamerd in de rust. Snel de bal neerleggen en spelen. Dit was zeker niet aan dovemans oren gericht.

Na rust creëerden we nog meer kansen. Met een gevaarlijk spelende Mick en een continue dreigende Jonie misten we kans op kans. Je zult altijd zien dat als je zelf kansen mist, de tegenstander wel scoort. Dit leek even het geval, maar een katachtige duik van onze Andries Gijs Noppert was een cruciale. Na een minuut of 10 in de tweede helft was er een vrije trap voor ons. Julian twijfelde geen moment en trapte de bal snel naar de diep sprintende Jonie, die 1 op 1 met de keeper kwam en koelbloedig afrondde. Het leek nu tegenhouden geblazen. Lovis mocht het vandaag eens op een andere plek proberen, na rust speelde ze rechtsback. Ook dit deed ze verdienstelijk, wat kan ze eigenlijk niet? Guus viel goed in en ook Joes kwam na de 1-0 voorsprong helemaal in de wedstrijd. Hij speelde met lef en dribbelde meermaals een aantal tegenstanders voorbij. Ook bij de 2-0 was het opnieuw Julian, die een vrije trap snel nam; een kopie van de 1-0 zorgde voor de 2-0.

Samen tegenhouden en proberen om kansen te blijven creëren. Dit lukte aardig maar de grensrechter van VIOD gooide nog twee keer roet in het eten. In plaats van 4-0 winnen we deze wedstrijd met 2-0. Een prima wedstrijd met een goed resultaat. We scoorden niet vroeg in de wedstrijd, maar uiteindelijk ging de zon schijnen.

Dinsdag spelen we op De Paasberg om 18.45 uur tegen Buurse.