SSA Wisch naar winst in eerste officiële wedstrijd

SSA Wisch 1

AZSV 2

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 27

2 september 2023 15:00

C. Peitsman

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG

Vanmiddag om 15:00 op De Paasberg was daar dan de aftrap van de eerste officiële wedstrijd van SSA Wisch 1. Na een voorbereiding met twee oefenwedstrijden, stond nu de bekerwedstrijd tegen AZSV 2 op het programma. AZSV 2 werd mei dit jaar kampioen van de reserve hoofdklasse en zou in de standaard tweede klasse niet misstaan.

Dat was in het begin van de wedstrijd ook te zien. AZSV had veel de bal en speelde vaak op de helft van Wisch. Goed werk van doelman Olthuis en tweemaal de lat voorkwamen een achterstand. Dat Wisch uiteindelijk met een 1-0 voorsprong ging rusten was dan ook enigszins tegen de verhouding in. Een vrije trap van Joris Bieleveldt werd door een AZSV speler met het hoofd verlengd en in het eigen doel gekopt.

In de tweede helft wisselde trainer Leeuwerik veelvuldig. Het was een rommelige helft waarin AZSV het zeker wel probeerde, maar niet meer tot grote mogelijkheden kwam.

De grootste kans was er voor Chiel Huijink. Vanaf 11 meter kreeg hij de kans Wisch op 2-0 te zetten, maar hij vond de doelman op zijn weg. AZSV raakte geïrriteerd en wist het de Wisch defensie niet meer echt lastig te malen.

De voor Leeuwerik niet onbekende en prima leidende scheidsrechter Cor Peitsman had enkele kaarten nodig om de wedstrijd in goede banen te houden. AZSV probeerde het wel maar eigenlijk was Wisch met de uitvallen gevaarlijker. In de slotfase werd dit beloond door de hard werkende Siemen Kaak, die met links de AZSV doelman kansloos liet. Laten we zeggen dat een effectiever Wisch een voetballend beter AZSV versloeg.

Zaterdag 9 september om 14:30 uur wacht de volgende bekerwedstrijd uit tegen het gerenommeerde AVW'66 in Westervoort.