Goede start van de JO14-1

Raadhuisstraat 18
7131CM
LICHTENVOORDE

Na de grote vakantie waren we blij dat we weer het veld op mochten. Na slechts twee trainingen kozen we er al voor om te gaan oefenen. De tegenstander was VVG’25 JO15-1. Een prima wedstrijd met een goed resultaat, een 1-6 overwinning.

Vorig weekend stond het VIOD Fimax toernooi op het programma. De tegenstanders waren wederom VVG JO15-1, VIOD JO14-1, Varsseveld JO15-1 en Ulftse Boys JO15-1. Met veel inzet en redelijk voetbal, afgewisseld met snelle counters mochten we aan het eind van de rit de eerste prijs van het seizoen in ontvangst nemen. Net als vorig seizoen was de VIOD Fimax cup voor ons, wel waren de tegenstanders een stuk beter en moesten we er veel voor doen.

Afgelopen woensdag besloten we te oefenen tegen DZC’68 JO14-1. Een leuke wedstrijd waarbij wij vooral in de eerste helft lieten zien veel kansen te kunnen creëren. Waarom het bij rust maar 1-0 voor ons stond was een groot raadsel. Niemand had raar opgekeken als er een hele andere stand op het scorebord had gestaan, 4-0 bijvoorbeeld. In de tweede helft was DZC beter en een 2-2 uitslag was dan ook terecht.

Vandaag stond de eerste bekerwedstrijd op het programma. Longa’30 JO14-1 was de tegenstander en we wisten nog van vorig seizoen dat dit helemaal geen makkelijke wedstrijd ging worden. Vorig jaar wonnen we de uitwedstrijd met 1-2, maar makkelijk was dat zeker niet. Helaas moesten we het vandaag doen zonder vaste keeper Gijs, onze Andries Noppert was geblesseerd. Gelukkig was Hidde, de keeper van de JO14-2 bereid om ons te helpen, waarvoor dank!

Vanaf de eerste minuut ging het spel op en neer. Longa voetbalde goed en wist telkens de vrije man te vinden. Na wat omzettingen wisten we de druk er beter op te krijgen. Echter was het kiezen van de juiste momenten en het overgeven van de speler niet altijd makkelijk. Na een minuut of 15 krijgt Stijn in het strafschopgebied de bal ongelukkig op zijn hand, die netjes naast het lichaam hangt. De scheidsrechter wacht lang en beslist na zeuren van spelers va Longa over te gaan tot een penalty. Gelukkig voor ons weet leenkeeper Hidde de penalty tegen te houden (gerechtigheid?). In de eerste helft komt de linksbuiten van Longa meermaals gevaarlijk door, waarbij hij ook trefzeker is, 1-0. Gelukkig scoren wij snel daarna al de 1-1. Kays stond op de juiste plek om, na een voorzet, de bal binnen te schieten.

Na wat omzettingen in de rust krijgen we meer grip op de wedstrijd. Je merkt dat nog niet iedereen topfit is na de vakantie (er moet echt nog wat gaan gebeuren). Toch creëren we een aantal kansen, maar weten niet te scoren. Juist tegen de verhouding in scoort Longa uit een standaard situatie, 2-1. Ook na deze score weten we de rug te rechten en snel te scoren. Nu is het spits Tahsin die de bal binnen weet te werken, 2-2. Het hele team blijft hard werken en Julian weet meerdere ballen goed te onderscheppen. Samen met een erg sterk spelende Siem, Stijn, Steyn en Eyup komt er achterin geen bal meer door. Ook voorin houden we de bal nu wel goed vast en met name Jasper doet dit erg goed. Lovis valt in op mid-mid voor de geblesseerde Joes en deed dit in balbezit erg sterk. We creëren weinig kansen, maar blijven hopen op dat ene moment, dat er ook komt… In de laatste minuut komt Jonie door. Waarbij wij denken aan doorlopen en de bal binnen schuiven, besluit hij de bal van ruim 18 meter over de keeper te schieten. Een knappe 2-3 overwinning tegen een erg goede tegenstander. Twee keer de rug rechten en er met de overwinning vandoor gaan, knap gedaan.

Na het fantastische kampioenschap van vorig jaar moet de motor nog even warmdraaien. Soms gaat het voetballend moeizaam, maar dan kunnen we gelukkig altijd terugvallen op onze mentaliteit. Als we eenmaal op gang zijn straks, dan gaat het weer BOEMBOEMBOEM als de brandweer!!

Volgende week spelen om 12:00 uur thuis op sportpark De Paasberg tegen VIOD. Hopelijk zijn alle vaste supporters weer van de partij!

TOT DAN!

image0.jpeg