Eclatante overwinning

AWC 1

Chiel Huijink (intikker)
Stijn Alkema (intikker)
Chiel Huijink (vrije trap)

4 november 2023 15:00

P.M. Lubbers

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG

Wisch 1 trad onder druilerige omstandigheden voor het eerst in de nieuwe clubkleuren aan. Vooraf werd een minuut stilte gehouden voor het overlijden van Jan Hollman.

Bij de aftrap overrompelde Wisch de bezoekers AWC Zaterdag uit Wijchen. In de tweede minuut opende Chiel Huijink de score. Een oogwenk later verdubbelde dezelfde Chiel de voorsprong: 2-0. Na ruim een kwartier schiet Stijn Alkema een lage voorzet van rechts prima in: 3-0. Met die stand gaan we ook thee drinken.

Na de rust wordt een vloeiende actie over rechts afgerond door Nick Tönissen: 4-0. In de 53e minuut spat een vlammend schot van Siemen Kaak uiteen op de kruising. De eindstand van 5-0 verschijnt in de 60e minuut op het scorebord wanneer een vrije trap van Chiel Huijink door iedereen wordt gemist en tot ieders verbazing pardoes in het doel zeilt. Doelman Marco Olthuis had vandaag niet veel om handen. In een sportieve wedstrijd, die prima geleid werd door scheidsrechter Lubbers, boekt Wisch een ruime overwinning.

Wisch blijft koploper in de zaterdag 5 klasse A. Komende zaterdag 11 november wacht de uitwedstrijd tegen laagvlieger SVHA uit  Herveld en Andelst.