Wisch 1 geeft VVG '25 goed partij in nuttige oefenpot

VVG '25 1 (zon)

SSA Wisch 1

26 augustus 2023 18:00

Sportpark De Pol (Gaanderen)
Pelgrimstraat 59 C
7011BJ
GAANDEREN

Vandaag speelde Wisch 1 de tweede oefenwedstrijd in Gaanderen tegen VVG ‘25, een tweede klasser die de laatste jaren een mooie ontwikkeling heeft gemaakt. Bij de thuisploeg trad Jelmer Fokkink aan, in de zomerstop overgekomen van Sc Silvolde.

In een prima ambiance in het VVG stadion zagen vele toeschouwers de thuisploeg veel aan de bal en technisch goed spelen op de kunstgrasmat. Het leidde vlak voor rust tot een 1-0 voorsprong via een fraaie kopbal uit een scherpe corner.

Na de rust deed Wisch enkele omzettingen en kon iets meer druk zetten. In de 70e minuut werd het 1-1 op randje buitenspel. VVG had even wat moeite om zich te herpakken, maar slaagde er toch in de 83e minuut in om vanaf de rechterkant een voorzet op maat te geven die de spits simpel edoch effectief achter doelman Liebrand in de touwen wist te koppen: 2-1. Met een alles of niets offensief zette Wisch nog eens aan, dat in de 90e minuut bijna tot de gelijkmaker leidde via een fraaie kopbal van Jort Boegman na een uitstekende voorzet van de rechterflank. Zijn inzet belande helaas op de deklat. Eindstand 2-1.

Al met al een boeiende wedstrijd, die trainer John Leeuwerik verdere inzichten gaf.

Aanstaande zaterdag trapt Wisch 1 de bekercompetitie af tegen AZSV 2 om 15:00 uur op De Paasberg.