JO9-1 op bezoek in Hengelo….wel in Gelderland gelukkig!

2e klasse (2e fase) 12

11 november 2023 8:30

Sportpark 't Elderink
Elderinkweg 5
7255KA
HENGELO GLD

Op deze regenachtige zaterdagochtend mochten wij al om 07:30hr aanwezig zijn om naar het pittoreske Hengelo Gld. af te reizen voor onze 2e competitie wedstrijd in deze seizoenshelft.

Met toch wel wat vertrouwen, door de gewonnen wedstrijd (14-4) van vorige week, begonnen wij vol goede moed aan de warming up. Met dit typische Hollandse herfstweer van vandaag geen overbodige luxe overigens.

De wedstrijd begon en ging gelijk op echter was het PAX wie de doelpunten maakte. Daar waar wij vergaten de trekker over te halen was het voor onze tegenstander wél 2x raak en stonden wij, eigenlijk toch wel een beetje terecht, op een 2-0 achterstand.

Onze jongens lieten het er niet bij zitten en doordat ze weer vanuit de eigen positie gingen spelen werd de stand voor rust omgebogen naar een 2-3 voorsprong.

Tijdens de rust zochten wij de warmte van de kleedkamer op en daar namen we nog wat kleine dingetjes door……mooi om te zien dat alle spelers netjes op een rijtje zaten en het volledig eens waren met de uitleg. Alleen maar “ja knikkende” jongens toen wij vroegen of alles duidelijk was……..

De 2e helft begon en het leek erop dat de Hengelose ranja was gemanipuleerd en daardoor alles wat we 2 minuten ervoor hadden besproken was vergeten. Onze keeper stond in de juiste goal maar voor de rest stond elke speler op eigen bedachte positie in het veld. Onze verdediging stond met 3 man in de spits en onze aanvallers stonden daar ook nog….werkelijk geen idee wat er gebeurde.

Gelukkig was de ranja redelijk snel uitgewerkt en snapte iedereen weer wat de bedoeling was. Wat volgde was een spannende 2e helft met over en weer kansen. Met de mouwen opgestroopt tot onder de oksels wisten onze kanjers een nette 4-4 over de streep te trekken.

Volgende week een nieuwe ronde en nieuwe kansen voor de JO9-1 in de 2e klasse