Eerste periodetitel op het kunstgras in Gendringen

SSA Wisch 1

Quick 1888 1

... (schot)
Jael Krosse (kopbal)
Ischa Krosse (kopbal)
Stijn Alkema (intikker)

20 januari 2024 14:30

D.T. Smith

Sportpark De IJsselweide
Anton Tijdinklaan 7
7071CX
ULFT

Zaterdag 20 januari werd de inhaalwedstrijd SSA Wisch 1 – Quick 1888  vanwege de winterse omstandigheden uitgeweken naar het kunstgras van vv Gendringen. We zijn onze noabers in Gendringen zeer erkentelijk voor hun gastvrijheid. In deze wedstrijd stond het kampioenschap van de eerste periode op het spel, een gelijkspel was voldoende.

Onder een schraal winters zonnetje en een frisse wind zagen de meegekomen supporters scheidsrechter Danny Smith uit Doetinchem om half drie de wedstrijd openen.

Wisch begint voortvarend met een kopbal van Jael Krosse op de paal in de derde minuut. In de tiende minuut wordt een bal van Stijn Alkema van de lijn gehaald. Even later wordt een vloeiende aanval door jeugdspeler Daan Tönissen prachtig binnen geschoten: 1-0. Na een schot van Chiel Huijink dat net naast gaat, maken de gasten uit Nijmegen in de 25e minuut aan de andere kant uit een fraaie aanval gelijk: 1-1. Jael Krosse kopt in de 31e minuut een voorzet vanaf rechts schitterend in en brengt Wisch weer op voorsprong: 2-1. Twee minuten later weer een grote kans voor Wisch, waarbij Daan Tönissen eerst op de keeper schiet en Jael Krosse vervolgens voor open doel mist. Weer enkele minuten later ziet Stijn Alkema van dichtbij zijn inzet via binnenkant paal weer het veld in caramboleren. Vlak voor rust kopt Ischa Krosse dan toch de 3-1 binnen.

Na de thee gaat Wisch door met waar het gebleven was. Stijn Alkema stevent in de 52e minuut alleen op de keeper af en maakt beheerst de 4-1. Even later kopt hij op de lat. Daarna vinden een aantal wissels plaats. Mike van Aken maakt zijn rentree. Pal voor het eindsignaal brengt Stijn Alkema de stand op 5-1.

Daarmee schrijft Wisch 1 historie. In het eerste seizoen van haar bestaan wordt direct de eerste periodetitel gewonnen, en een stevig feestje gevierd. Dat smaakt naar meer. We feliciteren het team en de staf met dit fraaie resultaat.