JO9-1 laat FC Dinxperlo zien wat je als TEAM kunt bereiken!!

FC Dinxperlo JO9-2JM

ST Terborg/Silvolde/Westendorp JO9-1

6 april 2024 8:30

S. Tieltjes

Sportpark 't Welink
Europastraat 8
7091XC
DINXPERLO

jo91dinx.jpgVandaag mochten onze jongens al lekker optijd aantreden, voor de wedstrijd om 08:30hr had FC Dinxperlo het veld uitgezet op het (kunstgras) hoofdveld. Onder zomerse omstandigheden begonnen wij de wedstrijd en zagen een goede, sterke, en fysieke tegenstander. Na een paar minuten en wat onnodig balverlies keken wij dan ook tegen een terechte 0-1 achterstand aan. De tegenstander benutte het veld optimaal en speelde steeds de bal naar de, voor hen, juiste man.
Onze jongens begrepen dat er wat gebeuren moest en ze lieten zien waar ze goed in zijn. Als de tegenstander goed, en misschien, wel beter is, dan moet je zelf een beter team zijn!

En een beter team waren we zeker….er werd gestreden voor elke bal, erg goed samen gespeeld en gescoord…..

De tegenstander had moeite met onze felheid en steeds weer waren het onze jongens die de bal veroverden om vervolgens een vrijgelopen teamgenoot de bal in de voeten te schuiven en zo kans op kans te creëren. Twee van deze kansen werden omgezet in doelpunten en zo gingen wij met een 1-2 voorsprong de rust in!!!

Tijdens de rust hebben wij aangegeven dat er heel veel mogelijk was, als we zouden blijven spelen zoals wij deden, als één TEAM.

De tweede helft begon en het leek een kopie van de eerste. De goed voetballende tegenstander liet de bal weer heerlijk rondgaan……maar daar waren “die van ons” weer. Voetje ervoor, balletje breed, balletje diep, een voorzet en vervolgens de bal (soms) in het netje. Het lukte ons om nog 3x te scoren. De tegenstanders probeerde om wat terug te doen maar ook hier waren wij keer op keer sterker en feller.

Met een zeer terechte 1-5 overwinning op een goede tegenstander begon deze zaterdag perfect voor de JO9-1. Een echte teamprestatie waar de jongens trots op mogen zijn. Wat een heerlijke wedstrijd om te zien.