SV Meerssen - Silvolde 1

Zondag voetbalt Silvolde 1 in Meerssen. Het ligt in het diepe zuiden nabij Maastricht. Het is de streek van de Amstel Gold Race. De plaatselijke SV is een geduchte tegenstander, die wij in de afgelopen seizoenen vaak hebben ontmoet. Twee weken geleden is de nieuwe kantine op sportpark Marsana feestelijk officieel geopend. In augustus 2020 verwoestte een grote brand de volledige kantine en twee kleedlokalen. Uit onderzoek van de politie bleek het om brandstichting te gaan. Een dader is nooit gevonden. Marsana is de oude historische naam van Meerssen. Eenmalig international Erik Meijer speelde in de jeugd van SV Meerssen.

De Limburgers staan momenteel op de vierde plaats op de ranglijst. Vorige week werd in Zieuwent met 1-2 gewonnen van RKZVC. Bekijk de doelpunten: https://www.youtube.com/watch?v=H7ZGuXOgUVo

Afgelopen zondag behaalde Silvolde 1 thuis een fraaie overwinning op HVCH. Het was nodig ook. Het deed ons nou niet meteen drastisch stijgen op de ranglijst en we zijn de degradatiegrens nog niet overstegen, maar wij koesteren de drie punten. Dat was alweer even geleden. “Na zo'n zege ga je toch anders de volgende wedstrijd in. Het dubbeltje viel nu gelukkig eens onze kant op”, zegt Mark Schepers. Mark vertelt verder dat Silvolde in dit laatste duel voor de winterstop Gijs Hakvoort mist vanwege een schorsing. Wouter Ebbers is nog geblesseerd aan zijn hamstring. Dion Teloh en Evert Römer sluiten aan bij de wedstrijdselectie.

De wedstrijd begint om 14.30 uur op sportpark Marsana. Scheidsrechter is Stijn van Zuilichem uit Bladel.

Wedstrijd-nummer

S.C.A. van Zuilichem

Sportpark Marsana
Proost de Beaufortstraat 21