STAND VAN ZAKEN FUSIE PROCES SC SILVOLDE EN VV TERBORG

21 mei 2023 19:15

Beste Leden,

Jullie hebben ongetwijfeld meegekregen dat de gesprekken over de samenwerking tussen Sportclub Silvolde en Voetbalvereniging Terborg tijdelijk stil hebben gelegen. De reden hiervoor was verschil van inzicht tussen de besturen m.b.t. de prestatieve teams. Inmiddels zijn de gesprekken weer in gang gezet en is eea in een versnelling geraakt. Via deze weg voorzien we je van een update.

IMPASSE SAMENWERKINGSGESPREKKEN

De gesprekken waren in een impasse geraakt met name door een verschil van inzicht ten aanzien van  de inrichting van het prestatievoetbal. De bereidheid tot concessies was laag. Deze impasse leidde tot het pauzeren van het fusieproces eind februari, zoals toen ook met een bericht gedeeld is.

BESTUREN WEER IN GESPREK

In april hebben beide besturen toenadering gezocht en de intentie uitgesproken een doorstart te willen maken met het fusieproces, te leren van het verleden, en samen te bouwen aan de nieuwe vereniging. Details van het fusieproces worden momenteel besproken met Rob Schuurman en de fusiecommissie. Daarover hopen we binnenkort meer te kunnen vertellen.

SAMENWERKING SENIOREN

In de aanloop naar de mogelijke fusie in 2024 gaan SC Silvolde en VV Terborg met alle senioren vanaf komend seizoen in een samenwerkende senioren afdeling (SSA) spelen. Daarmee volgen we het succesvolle voorbeeld van de jeugd. We zetten in op twee prestatieve elftallen. De teams worden samengesteld met spelers uit beide verenigingen, met name vanuit Silvolde 1 en 2, en Terborg 1, aangevuld met ambitieuze spelers uit lagere elftallen, en eigen jongens die nu elders spelen. Voor de overige senioren verandert er praktisch niets.

WERKGROEP SENIOREN

We zijn blij te melden dat inmiddels een krachtige werkgroep naar voren is gestapt bestaande uit Casper Gerritsen, Jarno Talens, Ruud Gries, Guus Haank, Nick Gries en Ischa Krosse, die de nieuwe prestatieteams vorm gaat geven. De werkgroep heeft een plezierige en productieve bijeenkomst met een afvaardiging van de verscheidene spelersgroepen gehad, en zijn in gesprek met verdere spelers en staf. De leden van deze groep worden ambassadeurs van de nieuwe vereniging. De werkgroep kan het niet alleen en vraagt jullie steun.

LASTIGE KEUZES

We zouden graag op een tussenniveau van beide vereniging zijn ingestroomd. Hiertoe hebben we een verzoek bij de directie van de KNVB ingediend om in de derde klasse te mogen instromen, waarbij we onze unieke situatie hebben genoemd en gevraagd aan de KNVB om ons tegemoet te komen. De KNVB sprak haar waardering uit voor de kwaliteit van ons verzoek, maar kon deze toch niet inwilligen, omdat ze geen uitzonderingssituatie willen toelaten en een precedent scheppen. Dat betekent dus dat we komend seizoen in de SSA ons nieuwe avontuur op zaterdag in de vijfde klasse beginnen. Van daaruit proberen we snel onze weg omhoog te spelen.

We gaan met de prestatieve teams in dezelfde kleuren (de driekleur geel-zwart-wit) als de jeugd spelen. Deze teams gaan de helft van de thuiswedstrijden op De Munsterman en de andere helft op De Paasberg spelen. Daarbij proberen we deze wedstrijden ook zoveel mogelijk te combineren met die van de JO19-1 en misschien JO17-1.

RECREATIEVE TEAMS

Voor de recreatieve teams blijft als aangegeven veel bij het oude. Ze blijven spelen op de dag en locatie waar ze nu spelen, en in hun huidige tenues (tenzij deze aan vervanging toe zijn).

JEUGD

Bij het maken van bovengenoemde keuzes hebben we het belang van de jeugd en de toekomst zwaar laten wegen. We willen onze schouders zetten onder het samen met jullie bouwen aan een gezonde en stabiele vereniging, die breed gedragen wordt in Silvolde en Terborg, en met een mooie toepasselijke naam.

We hopen op jullie begrip en vertrouwen op jullie steun. We beantwoorden graag jullie vragen.

Besturen Sportclub Silvolde en Voetbalvereniging Terborg