SSA Wisch voorzitter stelt zich voor

25 september 2023 19:15

SSA Wisch voorzitter Ruud Gries aan het woord

Hallo allemaal beste mensen. Mijn naam is Ruud Gries, 52 jaar. Het afgelopen voorjaar ben ik de voorzitter van SSA (Samenwerkende Senioren Afdeling) Wisch geworden. Zelf kom ik uit Silvolde waar ik al vanaf mijn 6e levensjaar voetbal bij de sportclub en tegenwoordig actief ben bij de veteranen. Daarnaast ben ik daar al jaren actief als (hulp)trainer en coach van de JO-13 in het eerste jaar dat de jeugdafdelingen beide verenigingen gingen samenwerken onder de naam STJ (Samenwerkende Teams Jeugd). Vanuit die tijd ken ik al veel mensen van vv Terborg die het voetbal en de jeugd een warm hart toedragen.

Op dit moment speel ik nog bij de veteranen van Spcl. Silvolde en vervul ik daar het wedstrijdsecretariaat. Sinds vorig jaar ben ik toegetreden tot de fusie-werkgroep ‘Voetbal technische zaken’. Het hoofddoel van deze werkgroep was om met mensen vanuit Terborg en Silvolde samen na te denken over de sportieve invulling van de senioren elftallen van beide verenigingen binnen een gefuseerde organisatie. Dat was geen makkelijke opgave zoals we hebben kunnen lezen in de nieuwsbrieven Het beoogde doel is aangepast door versneld onder een SSA organisatie een overbruggingsjaar in te gaan.

Afgelopen voorjaar zijn de ontwikkelingen hierdoor in een stroomversnelling gekomen.Uiteindelijk heeft dat ertoe geleid dat wij er als SSA Wisch nu mooi op staan. De elftallen zijn gevormd, de staf is nagenoeg compleet ingevuld en de nieuwe tenues voor de selectie elftallen, SSA1 en SSA2 zijn in de maak.

De sponsorcommissie heeft een hele goede job gedaan; voor de komende 4 jaar hebben enkele sponsoren zich willen binden aan de SSA en dat zal binnenkort zichtbaar worden wanneer de tenues officieel gepresenteerd kunnen worden. De stijl van de tenues voor de selectie elftallen is overgenomen van de STJ organisatie, om zo eenheid te creëren en een professionele uitstraling naar buiten te geven.

In het nieuwe SSA bestuur zitten meer enthousiaste mensen, Jarno Talens (penningmeester), Pim Pruijn (secretaris) en Roel Liebrand (algemene zaken). Het komende seizoen 2023-2024 zullen wij als bestuur proberen de samenwerking en verbintenis tussen het bestuur en de elftallen en hun staf van beide verenigingen zo goed mogelijk te faciliteren om uiteindelijk de fusie succesvol te laten geschieden. Ook is er regelmatig overleg met de STJ leiding over de inzetbaarheid van de JO19-1 spelers. Zodat zij kunnen aansluiten bij de selectie elftallen bij zowel trainingen als wedstrijden.

Als bestuur staan wij voor een veilige en sportieve omgeving waar oog is voor inclusiviteit en diversiteit. Met plezier naar resultaat voor iedereen!

De invulling van het woord resultaat kan voor eenieder anders zijn: van kampioen worden en promoveren tot het maken van een schitterend doelpunt ondanks een verliespartij. Voetbal blijft een spelletje waarmee emoties hand in hand gaan, maar zolang we met respect naar elkaar zaken kunnen bespreken en het gemeenschappelijke doel blijven nastreven voorzie ik een mooie sportieve toekomst voor de nieuwe op te richten vereniging.