Trainerswissel bij Silvolde 1

23 juni 2022 21:00

Bestuur

Na vele jaren, waarvan de laatste twee bij Sportclub Silvolde, met ontzettend veel plezier en met heel veel inzet gewerkt te hebben, heeft hoofdtrainer Stéven Verheijen in goed overleg besloten om voor komend jaar een stap terug te doen in het hoofdtrainerschap. Hij wordt met ingang van het komende seizoen opgevolgd door Rob Haveman, het afgelopen seizoen werkzaam als hoofdtrainer bij Bon Boys 1 in Haaksbergen. Rob is een bekende van de club en selectie, aangezien hij bij ons stage voor de UEFA-A trainersopleiding heeft gevolgd.

Afbeelding2.png

Stéven Verheijen vertelt:

De afgelopen tien jaar hebben in het teken gestaan van voetbal, voetbal en nog eens voetbal. Afgelopen jaar heb ik mede door long-COVID niet meer de energie gevonden om goed zorg te dragen voor de fantastische groep spelers die Silvolde herbergt. De voetballerij heeft me heel veel gebracht, maar ook het nodige gekost. Ik wil graag tijdelijk een stap terug doen. Ik zou komend seizoen weer volledig voor de groep staan met volle energie en passie. Dit heb ik ook weer mogen voelen de afgelopen periode, niet alleen bij mij maar ook bij de spelers, staf en bestuur!

Als klap op de vuurpijl heb ik vorige week maandag door toedoen van een ander een behoorlijk heftig auto-ongeluk gehad. De klachten die hierbij horen zijn van dien aard dat dit mezelf wederom energie ontneemt. Ik heb besloten om mijn contract terug te geven en van daaruit langzaam mijn werkzaamheden binnen Sportclub Silvolde op te pakken. Hierbij denken we in samenspraak met het bestuur aan interne ‘train de trainer’ cursussen en scouten van talent. Ik kijk er naar uit om hiermee aan de slag te gaan na mijn herstel. Rob en ik zijn altijd met elkaar in contact gebleven om te sparren over voetbal en het trainersvak. In overleg met hem zullen we dit met het oog op de prachtige groep spelers blijven doen!

Ik wens Rob heel veel succes en plezier aankomend seizoen met een prachtige groep spelers die ik enorm zal missen.”

Rob Haveman woont in Warnsveld en is 40 jaar. Met Bon Boys is hij op een verdienstelijke tweede plek in de 2e klasse geëindigd. In de nacompetitie werd net naast promotie gegrepen. We zijn Bon Boys dankbaar dat ze met Rob hebben willen meedenken en hem steunen in deze volgende stap in zijn trainersloopbaan. Zaterdag a.s. zit Rob voor het laatst op de bank bij Bon Boys, wanneer zijn team mag aantreden tegen de profs van FC Twente. Rob zegt:

Het is allemaal heel snel gegaan. Ik heb ontzettend veel zin om de uitdaging aan te gaan. Het is mooi dat Sportclub Silvolde mij deze kans en het vertrouwen geeft. Ik vind het leuk om weer deel uit te maken van het begeleidingsteam, nu in de rol van hoofdtrainer. Ook verheug ik me erop om weer samen met deze jongens op het veld te staan en samen te presteren.

De Technische Commissie en spelersraad moesten snel schakelen en zijn verheugd met de komst van Rob. Theo Jansen, hoofd technische commissie: “We zijn Rob niet uit het oog verloren, en hij ons ook niet bleek al snel. Het is belangrijk om het goede gevoel bij een trainer te hebben. We kennen hem en hebben er alle vertrouwen in dat hij prima bij ons past en ons verder gaat helpen in onze ontwikkeling.”

Marc Schepers, onze geweldige assistent trainer en rots in de branding, blijft aan en zal Rob introduceren en ondersteunen. Aan verdere versterking van onze staf bij de selectie wordt gewerkt.

Wij zijn Stéven zeer erkentelijk voor zijn passie, inzet en prestaties bij Silvolde 1. Hij heeft van ons een stabiele factor in de hoofdklasse gemaakt in competitie met vaak veel grotere clubs en onder lastige corona omstandigheden. Aan het fysieke heeft hij voetballend vermogen toegevoegd. We wensen hem een volledig herstel, en zien er naar uit om gedurende deze periode met hem in een andere rol samen te blijven werken. Tevens gaat onze grote dank uit naar Dennis van Beukering, die zonder enige aarzeling het stokje van Stéven overnam toen het even moeilijk werd, alsof hij nooit was weggeweest. Dennis: alle succes bij MASV-1, we gaan nog van jullie horen. Rob heten we een warm welkom en weerzien met spelers, staf, bestuur en supporters, en wensen hem alle plezier en succes in de vierde divisie!

Bestuur Sportclub Silvolde

Lees meer over: