Juliana '31 - Silvolde 1

Juliana '31 - Silvolde 1

Komende kermiszondag hoeven spelers, staf en supporters van Silvolde 1 nou eens niet naar Bijna-België af te reizen. Het gaat naar Malden. Dat ligt net onder Nijmegen. De tegenstander heet SV Juliana '31. Naar verluidt is de vereniging genoemd naar de voluptueuze bardame van de kroeg waar de voetbalvereniging in 1931 is opgericht. Het kan ook zijn dat de naam komt van prinses Juliana, de latere koningin en oma van koning Willem. We moeten nog wel even vermelden dat Frans Thijssen zijn loopbaan begon bij Juliana '31. Frans ('kappen en draaien') werd in 2020 gekozen tot beste Gelderse voetballer aller tijden. Nipt voor Guus Haank. Juliana '31 speelt de thuiswedstrijden in het rood-geel gestreept op het kunstgras van sportpark De Broeklanden.

De Maldenaren staan in Hoofdklasse B op plek 2 met 6 punten uit drie duels. Afgelopen zondag werd de uitwedstrijd tegen Halsteren met 3 – 1 gewonnen. Silvolde staat in de middenmoot met 4 uit 3. De zwart-witten speelden afgelopen zondag geen beste pot. Het resulteerde in 0 – 0 tegen Orion. Volgens hoofdtrainer Stéven Verheijen was de intentie bij de spelers er wel, maar ging er veel mis en dan mag je blij zijn met een punt. Volgens zeggen heeft Stéven voldoende info ingewonnen over de komende tegenstander en dat met de spelersgroep besproken. Brian Smit maakt weer deel uit van de wedstrijdselectie en ook Mike van Aken en Wouter Ebbers zijn weer terug. Met de gezondheid van Stéven gaat het vooruit, maar 100% is hij zeker nog niet en hij is nog deels in de ziektewet. Als het even kan leidt hij de trainingen en gaat het niet dan neemt Mark Schepers het soepel over. Stéven zegt ontzettend blij te zijn dat hij in deze periode de kennis, kunde en persoonlijkheid van Mark naast zich heeft.

De wedstrijd begint om 14.00 uur op sportpark De Broeklanden. Scheidsrechter in Malden is Jurjen Kaper uit Groningen.

Wedstrijd-nummer

1934

J. Kaper

Sportpark De Broeklanden