OJC ROSMALEN (zon) - Silvolde 1

OJC ROSMALEN (zon) - Silvolde 1

Zondag gaat Silvolde 1 naar de bollen. Niet naar de bloembollenvelden, maar naar het land van de Bossche Bollen. We reizen af naar Rosmalen, gemeente 's-Hertogenbosch. Den Bosch de bollen; Silvolde de Kattenklauwen. Rosmalen zou je kunnen kennen van het jaarlijkse tennistoernooi en van Autotron, maar daar staan al jaren geen auto's meer.

OJC Rosmalen, één van de grootste voetbalverenigingen van Nederland, speelt in rood-zwart gestreept op het fraaie sportpark De Groote Wielen. Het is altijd boeiend om een afkorting te verklaren. Wat te denken van OJC? Onder Je Coltrui? Bijna goed! Ooit waren er in Rosmalen twee voetbalverenigingen: ODI (Ontspanning door Inspanning) en Juliana (oude koningin). Die gingen samen en het werd: ODI Juliana Combinatie. OJC Rosmalen werkt in de jeugdopleiding samen met PSV.

Het eerste elftal van de Rosmalers degradeerde in 2019 uit de Derde Divisie. Hoofdcoach is momenteel de 69-jarige Willem Leushuis, die ooit o.a. profvoetballer was bij FC Wageningen. In zijn trainerscarrière werkte hij ook in het buitenland als coach van het olympisch elftal van Koeweit. Twee seizoenen geleden speelde Silvolde 1 in de Hoofdklasse B thuis de openingswedstrijd van het seizoen tegen OJC. Het werd 0-1. Voor OJC wordt het in deze competitie tegen Silvolde de eerste wedstrijd van het seizoen.

Na het duel tegen Moerse Boys weet Silvolde 1 waar het staat. Het publiek ook, want het mocht weer langs de lijn. We zagen oude bekenden met een zwart-wit hart, maar we misten er wel enkelen, zoals Toon, Jan en John. Het werd een fraaie 3-1 zege. De tweede helft met 10 spelers verliep uitstekend, maar aanstaande zondag beginnen we gewoon met een elftal. Stéven Verheijen geeft een compliment aan zijn spelersgroep dat zij de wedstrijd in ondertal nog over de streep wisten te trekken. Verder bleek dat er op veel posities gezonde concurrentie is. Zondag is Brian Smit nog geblesseerd, Gijs Hakvoort geschorst en Luke Groot Wassink vanwege werkzaamheden afwezig. Stéven heeft OJC niet zien spelen. Wel heeft hij videocontact gehad met Koen Janssen, de trainer van SDO, dat afgelopen weekend het oefenduel tegen OJC met 5-0 verloor.

Zondag begint het duel in Rosmalen om 14.00 uur op sportpark De Groote Wielen. De scheidsrechter is de 23-jarige Tim Jeroen Visser uit Dinteloord (ook Brabant).

Wedstrijd-nummer

T.J. Visser

Sportpark De Groote Wielen
Laaghemaal 38