Silvolde 1 - Orion

Silvolde 1 - Orion

De tegenstander van het eerste elftal heet SV Orion. Niet te verwarren met de volleyballers uit Doetinchem. De vereniging komt uit Nijmegen en speelt in een oranje shirt met diagonale witte baan en witte broek. Orion is een sterrenbeeld en een figuur uit de Griekse mythologie. Het eerste elftal van de Nijmegenaren is de afgelopen seizoenen twee keer na elkaar gepromoveerd. Eerst als kampioen in de tweede klasse en daarna in de eerste klasse 'op papier' naar de hoofdklasse. De KNVB ging mee in het promotieverzoek van Orion, dat mogelijk was na het nietig verklaren van de vorige competitie. Zodoende speelt Orion voor het eerst in de clubgeschiedenis in de hoofdklasse. Met zo'n 1500 leden is het in ledental een forse maat groter dan Spcl. Silvolde.

Orion mag dan zijn vernoemd naar een sterrenbeeld, er is dit seizoen nog geen reden om uit de hoogte te doen. De eerste twee competitiewedstrijden gingen verloren. Eerst in Zieuwent tegen RKZVC en vorige week werd thuis tegen koploper Baronie een 1-3 nederlaag geleden. In die wedstrijd kreeg Orion-speler Sam Huismans een rode kaart. Silvolde 1 beëindigde de afgelopen twee duels ook met tien man. In ondertal moest respectievelijk een uur en een half uur worden uitgespeeld. Het moet geen mode worden!

Marco Olthuis kijkt terug en blikt vooruit
Voor aanvoerder en keeper Marco Olthuis is Orion een onbekende tegenstander. “Lang geleden heb ik er in de tweede klasse tegen gespeeld. Ik ben nu 32 en sta bij Silvolde onder de lat vanaf mijn zestiende toen we kampioen in de vierde klasse werden.” Hij was in de afgelopen jaren één van de exponenten van de Silvoldse opmars van de krochten van het amateurvoetbal naar de hoofdklasse. Zolang hij nog plezier in het spelletje heeft, denkt hij nog niet aan stoppen. Marco verheugt zich op het weerzien met Michiel Kok, die deel uitmaakt van de Orion-selectie. Michiel groeide op bij Silvolde en was enkele seizoenen tweede keeper achter Marco. Hij noemt het 'wat ongelukkig' dat Silvolde in de eerste wedstrijden met twee keer geel te maken kreeg. Al waren de kaarten terecht. Desondanks was er winst tegen Moerse Boys en tegen OJC was Silvolde met elf spelers beslist niet minder dan de tegenstander. In de wedstrijdselectie tegen Orion ontbreken Brian Smit, Mike van Aken en Wouter Ebbers.

Scheidsrechter is Douwe Pals uit het Drentse Erica

Sportclub Silvolde 1 speelt zondag vanaf 14.00 uur op De Munsterman tegen SV Orion. Komt dat zien!

Wordt gespeeld op veld

1-veld 1

Wedstrijd-nummer

D. Pals