Silvolde 2 trapt het bekertoernooi uitstekend af in Groenlo: 1-3

7141DE
GROENLO
tel. 0544-461940

Dinsdag 7 september jl. heeft Silvolde 2 de eerste bekerwedstrijd gespeeld uit tegen Grol 2. Grol komt komend seizoen uit in de reserve 1e klasse A, terwijl wij in de 1e klasse B zijn ingedeeld. Naast Grol zitten we in de bekerpoule met Longa’30 2 en RKZVC 2, beiden spelend in de hoofdklasse A. Op voorhand een pittige poule met twee hoger spelende verenigingen.

Tegen Grol ontbraken nogal wat spelers, maar uiteraard stonden we met een zeer representatief team aan de aftrap. De start van de wedstrijd was uitmuntend, vanaf links zette Alexander Tempels hoog voor, die door een verdediger van Grol met het hoofd werd verlengd tot een doelpunt. Vooral het eerste kwartier regen de kansen zich aaneen: Luke Groot Wassink trof de paal en Dion Teloh kon de 1-op-1 kans met de keeper jammergenoeg niet verzilveren en zo de marge vergroten. Kort na deze kansen kreeg Grol een corner, waaruit een volledig vrijstaande speler bij de tweede paal kon vrij inkoppen. Na rust had Silvolde het beste van het spel; in de 78e minuut werd Cas Bongers in het strafschopgebied  gevloerd, de penalty werd benut door Chiel Huijink. Chiel zette in de 90e minuut met een steekpas Luke Groot Wassink voor de keeper, die eerst nog tegenhield, maar op de tweede bal kansloos was. Eindstand 1-3.