DZC '68 1 - Silvolde 1

Gijs Hakvoort (kopbal)
Cem Köse (schot)

24 augustus 2021 20:00

(met input van Stéven Verheijen)

Silvolde 1 speelde haar laatste oefenwedstrijd voor het begin van de competitie uit op het mooie complex van DZC'68 in Doetinchem. De pot werd op kunstgras en deels met verlichting gespeeld.

Spelbeeld eerste helft was gelijk opgaand. Waarbij de intensiteit van spelen met betrekking tot loopacties en diepgang van Silvolde wat verzorgder was als dat van DZC. Met name over links in de samenwerking was Silvolde voetballend goed. We kregen enkele mogelijkheden die we niet wisten te verzilveren. DZC was met name gevaarlijk in de omschakeling en scoorde voor rust hier ook uit.

De tweede helft had Silvolde het veldoverwicht en wist Gijs Hakvoort met een hele goede kopbal gelijk te maken.

Silvolde kwam op voorsprong na goed afwerken van Cem Köse. De bezoekende club kwam de tweede helft niet meer in gevaar en had verder door kunnen drukken om de score te doen oplopen.