Silvolde 2 en Terborg 1 in evenwicht

Terborg 1 (zat)

Silvolde 2

14 augustus 2021 13:00

(met input van Edwin Frericks)

Zaterdag 14 augustus om 13.00 uur speelde Silvolde 2 zijn eerste oefenwedstrijd ter voorbereiding op het nieuwe seizoen ‘21-’22 tegen het 1e zaterdag team van Terborg.

Het werd een doelpuntrijk duel, waarin Silvolde het vooral de eerste 20 minuten erg veel moeite had met het neerzetten van de verdediging en de snelle voorhoede van Terborg. Silvolde keek al snel tegen een 3-1 achterstand aan. Daarbij zorgde Jaël Krosse voor de 1-1, vrij voor de keeper gezet door Evert Römer. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Silvolde meer vat op het spel. Net voor rust miste Silvolde de kans om de aansluitingstreffer te maken d.m.v. een penalty genomen door Jaël Krosse.

Na de rust maakte Silvolde het spel. Wederom verzuimde Silvolde een strafschop te verzilveren, dit keer door Evert Römer. Even later scoorde Evert Römer van dichtbij toch de 3-2. Na een goed lopende aanval over meerdere schijven kwam Jaël Krosse rechts schuin vrij voor de keeper te staan, en tekende onberispelijk de 3-3 aan. Een kwartier voor tijd bracht Gijs Hakvoort de gasten op voorsprong 3-4, door op links een vrije trap in de rechter bovenhoek te krullen. Een fout van de Silvoldse doelman Bram Wolters leidde de gelijkmaker in en bepaalde de eindstand op 4-4.