'Luctor et Emergo' (Ik worstel en kom boven) voor JO11-1

ZZC'20 JO11-1JM

2e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 13

15 september 2021 18:15

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG

Vandaag stond onze inhaalwedstrijd op het programma tegen de boys van ZC'20 JO11-1 uit Zelhem.

We waren met de hele selectie compleet en ons vaste trainingsmaatje Ruben die normaal op de zaterdag crosst, deed ook lekker met ons mee. We begonnen met uiteraard Bas onder de lat, grootste verandering was Onne in de achterhoede. Voor de rest speelde iedereen op z'n gebruikelijke positie.

We begonnen wat slordig en zoekende aan de wedstrijd, de jongens moesten duidelijk nog wennen aan het hele-halve veld. Positiespel en je eigen positie houden wordt steeds belangrijker, dit lukte ons in het begin niet. We zijn onder de indruk van de tegenstander en durven zelf niet zo veel te voetballen. Al snel staan we met 0-4 achter en lijkt het voor ZZC een 'walk in the park' te worden. Daar dacht Thijmen anders over en die brak de ban, de 1-4 was de aanzet tot leven in de Terborgse/Silvoldse brouwerij.

Vanaf dit moment gingen we doen wat we op de training ook doen. Duels opzoeken, ballen (terug)veroveren, overspelen, dribbelen, acties maken enzovoort. Thijmen maakt voor ons ook de 2-4, in deze fase van de wedstrijd gaat het gelijk op en met de zwart/wit/gele bril gezien zijn we zelfs de betere ploeg. Toch valt redelijk uit het niets de 2-5, maar de zwart/wit/gele combinatie laat zich niet uit het veld slaan en voetballen onvermurwbaar door opzoek naar meer doelpunten. Deze valt uiteindelijk op het moment dat de scheids al het fluitje in de mond heeft om af te blazen. Quint schiet van afstand en met behulp van de keeper wordt de eindstand op 3-5 bepaald. Luctor et Emergo, of terwijl we vochten en kwamen (bijna) boven.

Het was een uiteindelijk een leerzame pot voor ons, waar mindere momenten in de eerste helft werden ingeruild voor leuk voetbal, waar we de rest van het seizoen op kunnen voortborduren.

Zaterdag nemen we het op tegen FC Zutphen, we trappen af om 09:45 op de Munsterman. Komt dat zien, u bent van harte uitgenodigd!